Universitas Islam Bandung Repository

Hubungan antara Kecerdasan Emosi dengan Self Regulated Learning Siswa Kelas XI SMA Langlangbuana Bandung

Show simple item record

dc.contributor Psikologi
dc.creator Ramdaniar, Syabila
dc.creator Rosiana, Dewi
dc.date 2018-08-03
dc.date.accessioned 2019-09-10T02:04:03Z
dc.date.available 2019-09-10T02:04:03Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/psikologi/article/view/11145
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/21218
dc.description Abstract. Langlangbuana Bandung High School is one of the formal schools in the city of Bandung. This school has facilities and infrastructure that support in creating students who pretend. Students show learning readiness earnestly in learning always has a planning in the learning process by having the hope of achieving the target, the interest in learning lessons in school and oriented to the target or goal. When students feel the mood is bad so they become lazy to learn, students are forced to choose to refresh their minds by entertaining themselves and playing. The purpose of this study was to determine the closeness of the relationship between Emotional Intelligence and Self Regulated Learning in Class XI SMA Langlangbuana Bandung. This study uses a sample of 40 students or (33%) of the population. The method used in this study is a correlational research method. Collecting data in this study uses a questionnaire regarding Emotional Intelligence based on Goleman theory and Self Regulated Learning based on Zimmerman's theory. Data processing is done with the help of IBM SPSS Statistics 23.0 program. The data obtained is ordinal data. The results showed that there was a close positive relationship between Emotional Intelligence and Self Regulated Learning in Class XI SMA Langlangbuana Bandung for rs 0.764.Keyword: Emotional Intelligence, Self Regulated Learning, Highschool StudentAbstak. SMA Langlangbuana Bandung adalah salah satu sekolah formal yang berada di Kota Bandung. Sekolah ini memiliki sarana dan prasarana yang menunjang dalam menciptakan siswa yang berpretasi. Siswa menunjukkan kesiapan belajar dengan bersungguh-sungguh dalam belajar selalu memiliki perencanaan dalam proses pembelajarannya dengan memiliki harapan mencapai target, minat mempelajari pelajaran di sekolah dan berorientasi pada target atau tujuannya. Ketika siswa merasa mood-nya sedang buruk sehingga menjadi malas belajar, belajar dengan terpaksa siswa memilih menyegarkan pikiran dengan menghibur diri dan bermain.  Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui keeratan hubungan antara Kecerdasan Emosi dengan Self Regulated Learning Siswa Kelas XI SMA Langlangbuana Bandung. Penelitian ini menggunakan sampel sebanyak 40 siswa atau (33%) dari populasi. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian korelasional. Pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan kuesioner mengenai Kecerdasan Emosi berdasarkan teori Goleman dan Self Regulated Learning berdasarkan teori Zimmerman. Pengolahan data dilakukan degan bantuan program IBM SPSS Statistic 23.0. Data yang diperoleh merupakan data ordinal. Hasil penelitian memperlihatkan bahwa terdapat hubungan positif yang erat antara Kecerdasan Emosi dengan Self Regulated Learning Siswa Kelas XI SMA Langlangbuana Bandung sebesar rs 0,764. Kata Kunci: Kecerdasan Emosi, Self Reguated Learning, Siswa SMA
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Universitas Islam Bandung
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/psikologi/article/view/11145/pdf
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/psikologi/article/downloadSuppFile/11145/2323
dc.rights Copyright (c) 2018 Prosiding Psikologi
dc.source Prosiding Psikologi; Vol 4, No 2, Prosiding Psikologi (Agustus, 2018); 461-466
dc.source Prosiding Psikologi; Vol 4, No 2, Prosiding Psikologi (Agustus, 2018); 461-466
dc.source 2460-6448
dc.subject Psikologi
dc.subject Emotional Itelligence, Self Regulated Learning, Highschool Student
dc.title Hubungan antara Kecerdasan Emosi dengan Self Regulated Learning Siswa Kelas XI SMA Langlangbuana Bandung
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Correlational


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Psikologi [970]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Psikologi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account