Universitas Islam Bandung Repository

Hubungan Antara Kredibilitas Presenter Najwa Shihab dengan Minat Menonton Mata Najwa Trans 7 di Kalangan Mahasiswa

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ilmu Komunikasi
dc.creator Susanto, Mita Kharisma
dc.creator Hernawati, Riza
dc.date 2019-02-08
dc.date.accessioned 2019-09-12T02:35:08Z
dc.date.available 2019-09-12T02:35:08Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/humas/article/view/14804
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/22922
dc.description Abstract. In a talk show, communication process is carried out by a communicator as known as the presenter who guides the event. A talk show program Mata Najwa of Trans 7 is one of the talk shows in Indonesian television guided by a smart, straightforward, and brave character who has a strong charisma in the eyes of the viewer, who is Najwa Shihab. Running once a week, the Mata Najwa of Trans 7 program has the potential to attract viewers in the age range of 18-23 years old and most of the productive age are students. This study entitled "The Relationship Between The Credibility of Najwa Shihab the Presenter and the Interest in Watching Mata Najwa of Trans 7 among Students". The purpose of this study was to determine the relationship between credibility consists of competence, attitudes, goals, personality, and the dynamics of the presenter Najwa Shihab with interests consist of cognitive and affective aspects of watching Mata Najwa of Trans 7 among students of the Faculty of Communication Studies, in Bandung Islamic University. The method used is a quantitative method with a correlational approach. The theory used is the theory of S-O-R (Stimulus-Organism-Response). The data collection technique is in the form of questionnaires with a sample of 95 active students of the Faculty of Communication Studies in Bandung Islamic University obtained from a cluster sampling technique. The result of this study is that there is a strong relationship between the credibility of Najwa Shihab the presenter and the interest in watching Mata Najwa of Trans 7 among students and there is a significant relationship between competency, attitudes, goals, personality, and the dynamics of Najwa Shihab the presenter with the cognitive and affective aspects of the student of the Faculty of Communication Studies, in Bandung Islamic University.Keywords: Talkshow Program, Credibility, Presenter, Interest In WatchingAbstrak. Dalam talkshow, komunikasi dilakukan oleh seorang komunikator atau disebut sebagai presenter yang memandu acara. Program talkshow Mata Najwa Trans 7 merupakan salah satu talkshow yang menghiasi televisi Indonesia dipandu oleh sosok yang memiliki karakter cerdas, lugas, dan berani serta memiliki karisma yang kuat di mata pemirsa yaitu Najwa Shihab. Tayang pada satu kali dalam sepekan, program Mata Najwa Trans 7 berpotensi menarik pemirsa pada rentang usia 18-23 tahun yang dimana produktif usia tersebut sebagian besar adalah mahasiswa. Penelitian ini berjudul “Hubungan Antara Kredibilitas Presenter Najwa Shihab Dengan Minat Menonton Mata Najwa Trans 7 Di Kalangan Mahasiswa”. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara kredibilitas yang terdiri dari kompetensi, sikap, tujuan, kepribadian, dan dinamika presenter Najwa Shihab dengan minat yang terdiri dari aspek kognitif dan aspek afektif menonton Mata Najwa Trans 7 di kalangan mahasiswa Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Islam Bandung. Metode yang digunakan adalah metode kuantitatif dengan pendekatan korelasional. Teori yang digunakan adalah teori S-O-R (Stimulus-Organism-Respons). Teknik pengumpulan data berupa kuesioner dengan sampel sebanyak 95 mahasiswa aktif Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Islam Bandung yang diperoleh dari teknik cluster sampling. Hasil dari penelitian ini adalah adanya hubungan yang tinggi antara kredibilitas presenter Najwa Shihab dengan minat menonton Mata Najwa Trans 7 di kalangan mahasiswa, terdapat hubungan yang cukup berarti antara kompetensi, sikap, tujuan, kepribadian, dan dinamika presenter Najwa Shihab dengan aspek kogintif dan aspek afektif mahasiswa Fakulas Ilmu Komunikasi Universitas Islam Bandung.Kata Kunci: Program talkshow, Kredibilitas, Presenter, Minat Menonton
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Hubungan Masyarakat
dc.publisher Prosiding Hubungan Masyarakat
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/humas/article/view/14804/pdf
dc.rights Copyright (c) 2019 Prosiding Hubungan Masyarakat
dc.source Prosiding Hubungan Masyarakat; Vol 5, No 1, Prosiding Hubungan Masyarakat (Februari, 2019); 103-109
dc.source Prosiding Hubungan Masyarakat; Vol 5, No 1, Prosiding Hubungan Masyarakat (Februari, 2019); 103-109
dc.source 2460-6510
dc.subject Hubungan Masyarakat
dc.subject Program talkshow, Kredibilitas, Presenter, Minat Menonton
dc.title Hubungan Antara Kredibilitas Presenter Najwa Shihab dengan Minat Menonton Mata Najwa Trans 7 di Kalangan Mahasiswa
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type kuantitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Hubungan Masyarakat [793]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Hubungan Masyarakat

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account