The contribution of marketing communications in shaping brand equity through the communication communication mix and the common basic framework (advertising, promotion sales, events and experiences, public relations and publicity, direct marketing and interactive marketing, word of mouth and personal sales) will shape consumer understanding of brand awareness, brand image, brand response, and brand relationships. Related to Marketing Public Relations activities in increasing sales of PT PINDAD (Persero) products. PT PINDAD (Persero) has produced various kinds of defense equipment commonly used by TNI, Army, Sea and Air also used by the Police of the Republic of Indonesia. The products of PT PINDAD (Persero) which are well known are weapons, special vehicles and ammunition. Based on the research context, the purpose of this research is 1) To know the marketing strategy Public Relations at PT PINDAD (Persero) as a company producing special vehicles in determining the target of special vehicles.2) To know the Marketing Strategy Public Relations PT PINDAD (Persero) through the election Media promotion.3) To know the Marketing Strategy Public Relations PT PINDAD (Persero) in the face of sales promotion from competitors for special vehicles. The method used in this research is qualitative method with case study approach about public relations marketing strategy in sales of Special Vehicle at PT Pindad. Then the conclusion of this research shows that marketing strategy Public Relations using promotional activities is an effort to introduce products made by PT. Pindad and also increase product sales through various activities.
Kontribusi komunikasi pemasaran dalam membentuk ekuitas merek melalui bauran komunikasi (marketing communication mix) dan kerangka dasar umum (iklan, promosi, penjualan, acara dan pengalaman, hubungan masyarakat dan publisitas, pemasaran langsung dan pemasaran interaktif, dari mulut ke mulut dan penjualan personal) akan membentuk pemahaman konsumen terhadap kesadaran merek, citra merek, respon merek, dan hubungan merek. Berkaitan dengan kegiatan Marketing Public Relations dalam meningkatkan penjualan produk-produk PT PINDAD (Persero). PT PINDAD (Persero) telah memproduksi berbagai macam alutsista yang biasa digunakan oleh TNI baik Angkatan Darat, Laut, dan Udara juga digunakan oleh Kepolisian Republik Indonesia. Produk PT PINDAD (Persero) yang sudah dikenal diantaranya adalah senjata, kendaraan khusus, dan juga amunisi. Berdasarkan konteks penelitian, maka tujuan dari penelitian ini adalah 1) Untuk mengetahui strategi marketing Public Relations di PT PINDAD (Persero) sebagai perusahaan penghasil kendaraan khusus dalam menentukan target kendaraan khusus.2) Untuk mengetahui Strategi Marketing Public Relations PT PINDAD (Persero) melalui pemilihan media promosi.3) Untuk mengetahui Strategi Marketing Public Relations PT PINDAD (Persero) dalam menghadapi promosi penjualan dari pesaing untuk kendaraan khusus. Metode yang digunakan dalam penelitian adalah metode kualitatif dengan pendekatan studi kasus tentang strategi marketing public relations dalam penjualan Kendaraan khusus di PT Pindad. Kemudian kesimpulan dari penelitian ini menunjukkan bahwa strategi marketing Public Relations menggunakan kegiatan promosi merupakan upaya untuk memperkenalkan produk yang dibuat oleh PT. Pindad dan juga meningkatkan penjualan produk yang dilakukan melalui berbagai kegiatan.