Description:
Abstract. Rebranding is a strategy carried out by companies as an effort to re-create a corporate identity with the aim of renewing and developing an existing brand to get better. One of the companies that rebranded is PT Kazee Digital Indonesia. Changes in corporate identity carried out by companies certainly have their own reasons for their implementation which can differ from one another. The purpose of this research was to determine the process of rebranding PT Kazee Digital Indonesia, rebranding activities carried out in building a new brand image and the reasons underlying PT Kazee Digital Indonesia in rebranding. The method used in this research is qualitative with a case study approach. Data collection techniques used are in-depth interviews, documentation, and literature studies related to research. the informants in this study were the CEO, CTO, and Marketing Communication and Social Media Evangelist Staff of PT Kazee Digital Indonesia. The result of this research is the rebranding process done by Kazee consisting of repositioning, renaming, redesigning, and relaunch processes. Rebranding activities conducted in building a new brand image starting with analyzing, then planning rebranding, soft launching, and promotion. The driving factor of Kazee in rebranding consists of internal and external factors.Key Words: Rebranding, process, rebranding activities.Abstrak. Rebranding adalah suatu strategi yang dilakukan oleh perusahaan dalam upaya menciptakan kembali suatu corporate identity dengan tujuan untuk memperbaharui dan mengembangkan suatu brand yang sudah dimiliki agar menjadi lebih baik. Salah satu perusahaan yang melakukan rebranding adalah PT Kazee Digital Indonesia. Perubahan corporate identity yang dilakukan oleh perusahaan tentu memiliki alasan tersendiri dalam pelaksanaannya yang dapat berbeda satu dengan lainnya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui proses terjadinya rebranding PT Kazee Digital Indonesia, Aktivitas rebranding yang dilakukan dalam membangun brand image baru, serta alasan yang melandasi PT Kazee Digital Indonesia dalam melakukan rebranding. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara mendalam, observasi, dan studi pustaka yang berkaitan dengan penelitian. Informan dalam penelitian ini adalah CEO, CTO, dan Staff Marketing Communication and Social Media Evangelist dari PT Kazee Digital Indonesia. Hasil dari penelitian ini adalah proses rebranding yang dilakukan oleh Kazee terdiri dari proses repositioning, renaming, redesigning, dan relaunch. Aktivitas rebranding yang dilakukan dalam membangun brand image baru diawali dengan analyzing, kemudian perencanaan rebranding, soft launching, dan promosi. Faktor pendoorong Kazee dalam rebranding terdiri dari faktor internal dan eksternal.Kata Kunci: Rebranding, proses, aktivitas rebranding.