dc.contributor |
|
|
dc.contributor |
|
|
dc.creator |
nugraha, angga |
|
dc.creator |
Karsa, Satya Indra |
|
dc.date |
2017-08-10 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-12T05:42:36Z |
|
dc.date.available |
2019-09-12T05:42:36Z |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7272 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/23943 |
|
dc.description |
Clothing is a basic human need other than food and shelter / residence (house). Humans need clothing to protect and close themselves. But along with the development of human life, clothing is also used as a symbol status, position, or position of someone who wear them. The development and types of clothing depend on the customs, customs, and cultures in which each nation has its own unique characteristics. The development of world fashion at this very fast and affect the clothing industry in Indonesia. The development in fashion in Indonesia not only on the products of t-shirts, shirts, jackets, and pants but like a hat, bracelet shoes become one of the mandatory things that are owned in order to support fashion today. The purpose of this study to determine the closeness of the relationship of product attributes with consumer buying interest. Which is reviewed from Quality, Features, Design. In this research, writer use correlation. Correlational research aims to examine the extent to which variations in one factor related to variation in other factors. The data of this research is obtained through questionnaire. The result of this research is there is relationship between Product Attribute with buying interest of Customer where each sub variable from product attribute that is quality, feature, design and consumer buying interest to customer buying interest |
|
dc.description |
Sandang/pakaian adalah kebutuhan pokok manusia selain makanan dan tempat berteduh/tempat tinggal (rumah). Manusia membutuhkan pakaian untuk melindungi dan menutup dirinya. Namun seiring dengan perkembangan kehidupan manusia, pakaian juga digunakan sebagai simbol status, jabatan, ataupun kedudukan seseorang yang memakainya. Perkembangan dan jenis-jenis pakaian bergantung pada adat-istiadat, kebiasaan, dan budaya dimana masing masing bangsa memiliki ciri khas masing masing. Perkembangan fashion dunia pada saat ini sangat cepat dan mempengaruhi industri pakaian di Indonesia. Perkembangan dalam fashion di Indonesia tidak hanya pada produk kaos, kemeja, jaket, dan celana melainkan seperti topi, gelang sepatu menjadi salah satu hal wajib yang yang dimiliki agar dapat menunjang fashion dewasa ini. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui keeratan hubungan atribut produk dengan minat beli pelanggan. Yang ditinjau dari Kualitas, Fitur, Desain. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan korelasional. Penelitian korelasional bertujuan untuk meneliti sejauh mana variasi pada satu faktor yang berkaitan dengan variasi pada faktor yang lainnya. Data penelitian ini didapatkan melalui penyebaran angket/ kuesioner. Hasil dari penelitian ini adalah terdapat hubungan antara Atribut Produk dengan minat beli Pelanggan dimana masing – masing sub variabel dari Atribut produk yaitu kualitas, fitur, desain serta minat beli konsumen terhadap minat beli pelanggan |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
ind |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7272/pdf |
|
dc.rights |
Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 509-514 |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 509-514 |
|
dc.source |
2460-6537 |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
Product Attributes, Kick Denim, Consumer Buying Interest |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
Atribut Produk; Kick Denim; Minat Beli |
|
dc.title |
Relationship Attributes Of Kick Denim Products To Buying Customer's Interest |
|
dc.title |
Hubungan Atribut Produk Kick Denim Terhadap Minat Beli Pelanggan |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Kuantitatif |
|
dc.type |
Kuantitatif; Korelasi |
|