Universitas Islam Bandung Repository

Relationship Attributes Of Kick Denim Products To Buying Customer's Interest

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator nugraha, angga
dc.creator Karsa, Satya Indra
dc.date 2017-08-10
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:42:36Z
dc.date.available 2019-09-12T05:42:36Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7272
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/23943
dc.description Clothing  is a basic human need other than food and shelter / residence (house). Humans need clothing to protect and close themselves. But along with the development of human life, clothing is also used as a symbol status, position, or position of someone who wear them. The development and types of clothing depend on the customs, customs, and cultures in which each nation has its own unique characteristics. The development of world fashion at this very fast and affect the clothing industry in Indonesia. The development in fashion in Indonesia not only on the products of t-shirts, shirts, jackets, and pants but like a hat, bracelet shoes become one of the mandatory things that are owned in order to support fashion today. The purpose of this study to determine the closeness of the relationship of product attributes with consumer buying interest. Which is reviewed from Quality, Features, Design. In this research, writer use correlation. Correlational research aims to examine the extent to which variations in one factor related to variation in other factors. The data of this research is obtained through questionnaire. The result of this research is there is relationship between Product Attribute with buying interest of Customer where each sub variable from product attribute that is quality, feature, design and consumer buying interest to customer buying interest
dc.description Sandang/pakaian adalah kebutuhan pokok manusia selain makanan dan tempat berteduh/tempat tinggal (rumah). Manusia membutuhkan pakaian untuk melindungi dan menutup dirinya. Namun seiring dengan perkembangan kehidupan manusia, pakaian juga digunakan sebagai simbol status, jabatan, ataupun kedudukan seseorang yang memakainya. Perkembangan dan jenis-jenis pakaian bergantung pada adat-istiadat, kebiasaan, dan budaya dimana masing masing bangsa memiliki ciri khas masing masing. Perkembangan fashion dunia pada saat ini sangat cepat dan mempengaruhi industri pakaian di Indonesia. Perkembangan dalam fashion di Indonesia tidak hanya pada produk kaos, kemeja, jaket, dan celana melainkan seperti topi, gelang sepatu menjadi salah satu hal wajib yang yang dimiliki agar dapat menunjang fashion dewasa ini. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui keeratan hubungan atribut produk  dengan minat beli pelanggan. Yang ditinjau dari Kualitas, Fitur, Desain. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan korelasional. Penelitian korelasional bertujuan untuk meneliti sejauh mana variasi pada satu faktor yang berkaitan dengan variasi pada faktor yang lainnya. Data penelitian ini didapatkan melalui penyebaran angket/ kuesioner. Hasil dari penelitian ini adalah terdapat hubungan antara Atribut Produk dengan minat beli Pelanggan dimana masing – masing sub variabel dari Atribut produk yaitu kualitas, fitur, desain serta minat beli konsumen terhadap minat beli pelanggan
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7272/pdf
dc.rights Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 509-514
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 509-514
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Product Attributes, Kick Denim, Consumer Buying Interest
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Atribut Produk; Kick Denim; Minat Beli
dc.title Relationship Attributes Of Kick Denim Products To Buying Customer's Interest
dc.title Hubungan Atribut Produk Kick Denim Terhadap Minat Beli Pelanggan
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kuantitatif
dc.type Kuantitatif; Korelasi


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account