Universitas Islam Bandung Repository

Relation Watching Travel Vlog Youtube With Visiting Interest Local Tours

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Faruq, Muhammad Al
dc.creator Maryani, Anne
dc.date 2017-08-09
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:42:38Z
dc.date.available 2019-09-12T05:42:38Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7151
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/23985
dc.description The development of the internet today greatly affect the social life as well as how to communicate a person. With the appearance of the internet, communication to the other person can be through social media. Today social media is not only used for sharing an information, but also for promoting goods, services, and etc. Youtube is one of the most visited social media by teenagers or young people, but adults and elderly also have access to youtube social media but not as much as young people and teenagers. Arif Muhammad is one of the famous youtuber in Indonesia, he is a youtuber or vlogger who travels to many parts of the world, and he always documenting it. Currently the government is trying to increase the number of local tourist visits to local tourist sites. Arif Muhammad’s Travel vlog is expected to assist government efforts in increasing the number of local tourists. The purpose of this research is to see the relationship between watching the travel vlog of Arif Muhammad with the interest of visiting local tour of Gili Trawangan. The method used in this research is quantitative with correlational approach. Technique of collecting data using questioner and literature study, and questioner distributed to 97 respondents. Technique of data analysis obtained by Rank Spearman formula. The results of the study there is a significant relationship between watching vlog travel Youtube Arif Muhammad with the interest of visiting local tourism Gili Trawangan. From Rank Spearman correlation calculation results obtained correlation of 0,557, the value is included in the category of average. That way, the more people watch travel vlog of Arif Muhammad then the higher the interest to visit local tourism Gili Trawangan.
dc.description Perkembangan internet saat ini sangat mempengaruhi kehidupan sosial serta cara berkomunikasi seseorang. Dengan kemunculan internet, komunikasi antar indvidu dapat dilakukan melalui media sosial. Saat ini media sosial tidak hanya digunakan untuk berbagi informasi, tetapi juga untuk mempromosikan suatu barang, jasa, dan lain-lain. Youtube adalah salah satu media sosial yang paling sering dikunjungi remaja atau kalangan muda, tetapi orang dewasa dan tua juga ada yang mengakses media sosial youtube namun jumlahnya tidak sebanyak anak muda dan remaja. Arif muhammad adalah salah satu youtuber terkenal di Indonesia, Ia adalah youtuber atau vlogger yang sering melakukan perjalanan ke berbagai belahan dunia, dan ia selalu mendokumentasikannya. Saat ini pemerintah sedang berusaha untuk meningkatkan jumlah kunjungan wisatawan lokal ke lokasi wisata lokal. Travel vlog Arif Muhammad diharapkan membantu upaya pemerintah dalam meningkatkan jumlah wisatawan lokal. Tujuan dari penelitian ini adalah melihat hubungan antara menonton travel vlog Arif Muhammad dengan minat mengunjungi wisata lokal Gili Trawangan. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah kuantitatif dengan pendekatan korelasional. Teknik pengumpulan data menggunakan kuisioner dan studi pustaka, kuisioner disebar ke 97 responden. Teknik analisis data diperoleh melalui rumus Rank Spearman. Hasil dari penelitian terdapat hubungan yang signifikan antara menonton travel vlog Youtube Arif Muhammad dengan minat mengunjungi wisata lokal Gili Trawangan. Dari hasil perhitungan korelasi Rank Spearman diperoleh korelasi sebesar 0,557, nilai tersebut termasuk dalam kategori sedang. Dengan begitu, semakin sering orang menonton travel vlog Arif Muhammad maka semakin tinggi pula minat mengunjungi wisata lokal Gili Trawangan.
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7151/pdf
dc.rights Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 307-312
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 307-312
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Correlational, Travel Vlog, Local Tours, Gili Trawangan.
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Korelasional; Travel Vlog; Wisata Lokal; Gili Trawangan
dc.title Relation Watching Travel Vlog Youtube With Visiting Interest Local Tours
dc.title Hubungan Menonton Travel Vlog Youtube Dengan Minat Mengunjungi Wisata Lokal
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account