Universitas Islam Bandung Repository

Strategi Digital Content Marketing Eiger Melalui Media Sosial Instagram

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ilmu Komunikasi
dc.creator Setiawan, Mutiara Rizky
dc.creator Rachamawti, Indri
dc.date 2019-08-09
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/17448
dc.description Abstract. Nowadays,  using social media as a marketing medium is not enough, an appropriate marketing strategy is needed so that content on social media can attract an audience. This content marketing strategy is being carried out by Eiger to create customer engagement for followers on Instagram. The unique thing about this case is the number of followers of the Instagram account @ eigeradventure continues to grow by about 1000 new followers every day, and the contents on Instagram are diverse. This study aims to examine: (1) The use of content marketing as a marketing strategy for Eiger Adventure on Instagram, (2) The process of digital content marketing carried out by Eiger Adventure on Instagram; (3) Implementation of content marketing on Instagram in creating customer engagement; (4) customer engagement steps on Instagram Eiger. This study uses qualitative research methods with a case study approach. The results of this study are there are reasons for the use of Eiger content marketing on Instagram which is low budget-high impact and soft selling. The content marketing process itself consists of understanding segmentation and targets, brainstorming, making content planning, creating content by each staff, verifying and finally uploading content. Content marketing implementation consists of maximizing Instagram features, determining content sharing schedules following of followers' habit, using Eiger Friends, knowing obstacles and evaluating. Furthermore, customer engagement can be formed through Eiger providing the content needed by followers/audience, interacting with followers, and being consistent in compiling feeds.Keywords: Content Marketing, Customer Engagement, Instagram, EigerAbstrak. Saat ini, memanfaatkan media sosial sebagai media pemasaran saja tidak cukup, dibutuhkan sebuah strategi pemasaran yang tepat sehingga sebuah konten yang ada di media sosial dapat untuk menarik audiens. Strategi content marketing ini sedang dilakukan oleh Eiger untuk menciptakan customer engagement bagi pengikutnya di Instagram. Hal unik dari kasus ini ialah jumlah pengikut akun Instagram @eigeradventure terus bertambah sekitar 1000 pengikut baru setiap harinya, dan konten-konten di Instagramnya yang beragam. Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji : (1) Penggunaan content marketing sebagai strategi pemasaran Eiger Adventure di Instagram;(2) Proses digital content marketing yang dilakukan oleh Eiger Adventure di Instagram; (3) Implementasi content marketing di instagram dalam menciptakan customer engagement; (4) langkah-langkah customer engagement di Instagram Eiger. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Hasil dari penelitian ini yakni terdapat alasan penggunaan content marketing Eiger di Instagram yang low budget-high impact dan sifatnya yang soft selling. Proses content marketing sendiri terdiri dari memahami segmentasi dan target, brainstorming, membuat perencanaan konten, pembuatan konten oleh setiap staf, verifikasi hingga akhirnya mengunggah konten. Impelementasi content marketing teridiri dari memaksimalkan fitur-fitur Instagram, menentukan jadwal share konten yang sesuai dengan kebiasaan followers, penggunaan Eiger Friends, mengetahui hambatan dan evaluasi. Selanjutnya customer engagement dapat terbentuk dengan cara Eiger menyediakan konten yang dibutuhkan oleh followers/audiens, berinteraksi dengan followers, dan konsisten dalam menyusun feeds.Kata Kunci: Pemasaran Konten, Keterikatan Pelanggan, Instagram, Eiger
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/17448/pdf
dc.rights Copyright (c) 2019 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 5, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2019); 625-632
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 5, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2019); 625-632
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Pemasaran Konten, Keterikatan Pelanggan, Instagram, Eiger
dc.title Strategi Digital Content Marketing Eiger Melalui Media Sosial Instagram
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account