Universitas Islam Bandung Repository

The Promotion of the Geology Museum of Bandung through Conventional Media and Internet

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Rafiqamila, Nayinda
dc.creator Zulfebriges, Zulfebriges
dc.date 2016-02-19
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:42:52Z
dc.date.available 2019-09-12T05:42:52Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/2790
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24174
dc.description Bandung is not only rich in natural attractions and culinary course. Bandung is also an appropriate destination city for educational tours. In addition to landmark buildings with distinctive Dutch colonial architecture, the museum has also become one of the tourist destinations in the history of the city of Bandung. A research states that the calculation of museum visitors in Indonesia is the largest science and technology museum in TMII Jakarta and Bandung Geology Museum. It has been suggested that the number of visitors at the Museum of Geology This is a form of achievement of the purpose of promotion. It is because the campaign is an important instrument in efforts to develop information to sell goods and services or also an idea. However, the Geological Museum of Bandung still do promotion when visitors have plenty. What is the reason Geological Museum still make promotional efforts. Therefore, the goal of this study was to determine the steps and any promotional efforts undertaken by the Geological Museum in maintaining and increasing the number of visitors. This study uses qualitative research methods as deemed appropriate by interviews and direct observation of the object under study. Interview to the Geological Museum and some of the visitors is one-step in obtaining research data. It must be supported by the study of literature and a variety of other measures.
dc.description Bandung tidak hanya kaya akan wisata alam dan kulinernya saja. Bandung juga merupakan kota destinasi yang tepat untuk wisata edukasi. Selain gedung-gedung landmark dengan arsitektur khas kolonial Belanda, museum juga menjadi salah satu destinasi wisata sejarah di Kota Bandung.Sebuah riset menyatakan bahwa kalkulasi pengunjung museum terbanyak di Indonesia adalah Museum IPTEK di TMII Jakarta dan Museum Geologi Bandung. Dapat diartikan bahwa dengan banyaknya pengunjung di Museum Geologi ini merupakan suatu bentuk pencapaian dari tujuan promosi. Karena promosi merupakan instrumen penting dalam upaya mengembangkan informasi untuk menjual barang dan jasa atau juga sebuah gagasan.Namun, mengapa Museum Geologi Bandung masih melakukan promosi padahal pengunjungnya sudah banyak. Apa yang menjadi alasan Museum Geologi masih melakukan upaya promosi. Maka tujuan dilakukannya penelitian ini adalah untuk mengetahui langkah-langkah dan upaya promosi apa saja yang dilakukan oleh Museum Geologi dalam mempertahankan dan meningkatkan jumlah pengunjungnya.Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif karena dianggap tepat dengan melakukan wawancara dan observasi langsung terhadap objek yang diteliti. Wawancara kepada pihak Museum Geologi dan beberapa pengunjung merupakan salah satu langkah diperolehnya data penelitian. Tentunya didukung dengan studi kepustakaan dan berbagai langkah lainnya.
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/2790/pdf
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/downloadSuppFile/2790/395
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 2, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2016); 83-88
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 2, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2016); 83-88
dc.source 2460-6537
dc.subject Proceedings of Communication Management
dc.subject Promotions, Museum, Geology Museum
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Promosi, Museum, Museum Geologi
dc.title The Promotion of the Geology Museum of Bandung through Conventional Media and Internet
dc.title Promosi Museum Geologi Bandung Melalui Media Konvensional dan Internet
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Qualitative
dc.type Studi Kasus


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account