Universitas Islam Bandung Repository

Bank Rakyat Indonesia’s Motivation On Improving Employee’s Performance

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Binadzier, Aliviani Rahma
dc.creator Triwardhani, Ike Junita
dc.date 2017-08-10
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:43:01Z
dc.date.available 2019-09-12T05:43:01Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/8217
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24235
dc.description Motivation is a psychological process that drives someone to do something. Motivation can come from a boost inside and outside of oneself. It is important for any agency / company to understand the motivation, because motivation is closely linked to the productivity and success of individuals and companies to reach their goals. Labor productivity is influenced by motivation, therefore, individuals who have high motivation tend to be more productive than individuals who have low motivation. The purpose of this study is to determine the kinds of motivation given by PT.BRI Branch of  Asia and Africa in improving employee performance, to determine the obstacles that BRI face when it provides motivation to improve the performance of employees, and to find out the benefits of motivation Which BRI has when motivation is applied to improve employee performance. The method used in this research is quantitative method with a descriptive study approach. Data is obtained through direct interviews with Mirdyawati Ardyarini Bawono as Commercial Marketing Manager at PT. BRI Branch of Asia Afrika, Dadi Sutedi as Supervisor of Human Resources at PT. BRI branch Asia Afrika, Muhammad Ikhsan as ADK Supervisor Branch PT.BRI Briguna in Asia and Africa. In addition, data is also obtained through library research and observation. Based on the result of the research conducted finally it shows to us that what BRI has achieved is because BRI is able to build the internal and external motivation to its employees by enforcing a system of reward and punishment strictly and consistently. In addition, it is known also what constraints and benefits of providing motivation to employees which PT.BRI Branch of Asia Africa  get so that finally the motivation affect employee’s morale to be well established.
dc.description Motivasi adalah proses psikis yang mendorong seseorang untuk melakukan sesuatu. Motivasi dapat bersumber dari dorongan dalam diri maupun dari luar diri seseorang.  Sangatlah penting bagi setiap instansi/perusahaan untuk memahami motivasi, karena motivasi berhubungan erat dengan produktivitas dan keberhasilan seseorang dan perusahaan dalam mencapai tujuannya. Produktivitas kerja dipengaruhi oleh motivasi, oleh sebab itu individu yang memiliki motivasi tinggi cenderung lebih produktif daripada individu yang memiliki motivasi yang rendah. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui bentuk motivasi yang diberikan PT.BRI Cab Asia Afrika dalam meningkatkan kinerja karyawan, untuk mengetahui kendala yang dihadapi PT. BRI Cabang Asia Afrika saat memberikan  motivasi untuk meningkatkan kinerja karyawan, dan untuk mengetahui manfaat pemberian motivasi yang diberikan PT. BRI Cab Asia Afrika dalam meningkatkan kinerja karyawan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian kuantitatif dengan pendekatan studi deskriptif. Data yang diperoleh didapatkan melalui wawancara secara langsung dengan Mirdyawati Ardyarini Bawono sebagai Manajer Pemasaran Komersial di PT.  BRI Cabang Asia Afrika, Dadi Sutedi sebagai Supervisor Sumber Daya Manusia di PT. BRI Cabang Asia Afrika, Muhammad Ikhsan sebagai Supervisor ADK Briguna di PT.BRI Cabang Asia Afrika. Selain itu data diperoleh melalui studi kepustakaan dan observasi. Berdasarkan hasil dari penelitian yang dilakukan akhirnya dapat diketahui bahwa apa yang diraih BRI selama ini adalah karena BRI mampu membangun motivasi internal dan eksternal para karyawannya melalui sistem pemberian reward dan punishment yang diterapkan secara ketat dan konsisten. Selain itu, dapat diketahui pula apa kendala dan manfaat dari pemberian motivasi tersebut kepada para pegawai PT.BRI Cabang Asia Afrika sehingga motivasi tersebut berdampak kepada semangat kerja pegawai yang terbangun dengan baik. 
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/8217/pdf
dc.rights Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 380-385
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 380-385
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Motivation, kinds of motivation, The constraints of providing motivation, The benefits of motivation
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Motivasi, Bentuk Motivasi, Kendala Motivasi, Manfaat Motivasi
dc.title Bank Rakyat Indonesia’s Motivation On Improving Employee’s Performance
dc.title Motivasi PT.BRI dalam Meningkatkan Kinerja Karyawan
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account