Universitas Islam Bandung Repository

Relationship Of Visual Communication Design At Tokopedia With Brand Awareness

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Kurniawan, Indra
dc.creator Rochim, Moch.
dc.date 2017-08-07
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:43:03Z
dc.date.available 2019-09-12T05:43:03Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/6763
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24268
dc.description Visual communication design is inseparable from the applications on a smartphone. Those applications surely have a visual communication design so the users can recognize the characteristic of each application. From texts, images, logos, and layouts, each application has a different symbol from the others. The description above caught author’s attention to make a thesis entitled “Relationship of Visual Communication Design at Tokopedia with Brand Awareness”. The purpose of this research is to find out the relationship of visual communication design at Tokopedia during the month of June with brand awareness toward communication studies students class of 2014 at Universitas Islam Bandung. This thesis used S-O-R (Stimulus-Organism-Response) theory as a research base and quantitative correlational as a research method. Primary data collection technique was done by using distributed questionnaire to the respondents; 74 communication studies students class of 2014 at Universitas Islam Bandung using Simple Random Sampling as sampling technique. The conclusion of this thesis is there is a relationship of visual communication design at Tokopedia with brand awareness.
dc.description Desain komunikasi visual tidak bisa dipisahkan dari aplikasi yang ada di smartphone. Tentunya berbagai aplikasi tersebut memiliki desain komunikasi visual agar pengguna dapat mengenali aplikasi tersebut dengan ciri khas yang ada. Mulai dari text, gambar, logo, dan layouts tiap – tiap aplikasi memiliki simbol yang berbeda pula satu dengan lainya. Berdasarkan keterangan tersebut menarik perhatian peneliti untuk membuat skripsi yang berjudul “Hubungan Desain Komunikasi Visual pada Aplikasi Tokopedia dengan Brand Awareness”. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui seberapa besar hubungan desain komunikasi visual pada aplikasi tokopedia periode bulan juni dengan brand awareness pada mahasiswa fikom unisba angkatan 2014. Teori yang digunakan sebagai landasan penelitian ini adalah teori S-O-R (Stimulus-Organism-Response). Metode yang digunakan adalah kuantitatif korelasional. Teknik pengumpulan data primer dilakukan dengan menggunakan angket yang disebarkan kepada responden yaitu Mahasiswa Fikom Unisba angkatan 2014 yang berjumlah 74 orang dengan teknik pengambilan sampel menggunakan Simple Random Sampling. Kesimpulan penelitian ini adalah terdapat hubungan desain komunikasi visual pada aplikasi tokopedia dengan brand awareness.
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/6763/pdf
dc.rights Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 303-306
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 303-306
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Visual Communication Design, Tokopedia, Brand Awareness
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Desain Komunikasi Visual, Tokopedia, Brand Awareness
dc.title Relationship Of Visual Communication Design At Tokopedia With Brand Awareness
dc.title Hubungan Desain Komunikasi Visual pada Aplikasi Tokopedia dengan Brand Awareness
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account