dc.contributor |
|
|
dc.contributor |
|
|
dc.creator |
Nurani, Intan |
|
dc.creator |
Zulfebriges, Zulfebriges |
|
dc.date |
2017-08-10 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-12T05:43:04Z |
|
dc.date.available |
2019-09-12T05:43:04Z |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7278 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/24273 |
|
dc.description |
Information is needed by the society today. Information has become a human need. When people search for information they search through a person, newspaper, magazine, library), or computer-based (for example, the World Wide Web or the internet). But at this time many scattered information lie or hoax. This research wanted to know the relation of attraction of website message content "Turn Back Hoax" with motivation to get factual news member Forum Anti Fitnah Hasut and Hoax (FAFHH) on Facebook.The purpose of this study is to know whether there is any relation of the attractiveness of website content "Turn Back Hoax" which includes rational, emotional and moral appeal with motivation to get factual news. The theory used in this research is information seeking theory (Information seeking theory). In this research, writer use correlation method. Correlational research aims to examine the extent to which variations in one factor related to variation in other factors. The data of this research is obtained through questionnaire. Population in this research is member of Forum Anti Fitnah Hasut and Hoax (FAFHH) who actively liked post and give comments on Facebook as much as 259 people and selected 85 respondents who used as sample in this research.The results of this study is a significant relationship between the attractiveness of the contents of website messages "Turn Back Hoax" with the motivation to get factual news, its correlation coefficient is 0.789. |
|
dc.description |
Informasi sangat dibutuhkan oleh masyarakat dewasa ini. Informasi sudah menjadi kebutuhan manusia. Dalam pencarian sebuah informasi seseorang dapat mencarinya melalui seseorang, surat kabar, majalah, perpustakaan), atau yang berbasis komputer (misalnya, World Wide Web atau internet). Namun pada saat ini banyak tersebar informasi bohong atau hoax. Penelitian ini ingin mengetahui hubungan daya tarik isi pesan website “Turn Back Hoax” dengan motivasi mendapatkan berita faktual member Forum Anti Fitnah Hasut dan Hoax (FAFHH) di Facebook. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui adakah hubungan daya tarik isi pesan website “Turn Back Hoax” yang meliputi daya tarik rasional, emosional dan moral dengan motivasi mendapatkan berita faktual. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori pencarian Informasi (Information seeking theory) Dalam penelitian ini, penulis menggunakan metode korelasional. Penelitian korelasional bertujuan untuk meneliti sejauh mana variasi pada satu faktor yang berkaitan dengan variasi pada faktor yang lainnya. Data penelitian ini didapatkan melalui penyebaran angket/ kuesioner. Populasi dalam penelitian ini adalah member Forum Anti Fitnah Hasut dan Hoax (FAFHH) yang aktif menyukai post dan memberikan komentar di Facebook sebanyak 259 orang dan terpilih 85 responden yang dijadikan sample dalam penelitian ini. Hasil penelitian ini adalah adanya hubungan yang signifikan antara daya tarik isi pesan website “Turn Back Hoax” dengan motivasi mendapatkan berita faktual, koefisien korelasi nya adalah 0,789. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
ind |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7278/pdf |
|
dc.rights |
Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 527-533 |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 527-533 |
|
dc.source |
2460-6537 |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
Attractiveness Message Content, Motivation, Information. |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
Daya Tarik Isi Pesan, Motivasi, Informasi |
|
dc.title |
Relation Of Attraction Of Message Content Website “Turn Back Hoax” with Motivation To Get Factual News |
|
dc.title |
Hubungan Daya Tarik Isi Pesan Website “Turn Back Hoax” Dengan Motivasi Mendapatkan Berita Faktual |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Kuantitatif |
|
dc.type |
Kuantitatif |
|