dc.contributor |
Fakultas Ilmu Komunikasi |
|
dc.creator |
Friady, Devana Rizky Hasda |
|
dc.creator |
Listiani, Endri |
|
dc.date |
2019-01-25 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-12T05:43:07Z |
|
dc.date.available |
2019-09-12T05:43:07Z |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/14471 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/24305 |
|
dc.description |
Abstract. This study uses quantitative methods of the type of correlational research. The theory used is the Stimulus-Response Theory from Skinner and AIDDA Theory. The analysis technique used is descriptive analysis and inferential analysis using the Spearman rank formula. The sample from this study was 72 people from 246 consumers taken by accidental techniques. Based on the results of the study, there is a strong relationship between Natasha Skin Care's brand image of male consumer purchasing decisions. Based on this, the researchers suggested that the information related to product quality be promoted through the Natasha branch interior design that displays product posters and their contents and properties, then branding the company as a male health clinic that is friendly to men, and enhancing good relations by sending news letters or features to the email of Natasha members.Keywords: Stimulus-Response Theory, AIDDA Theory, Natasha Skin Care, Brand Image, Purchase Decitions Abstrak. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif jenis penelitian korelasional. Teori yang digunakan adalah Teori Stimulus-Respon dari Skinner dan Teori AIDDA. Teknik analisis yang digunakan adalah analisis deskriptif serta analisi inferensial dengan menggunakan rumus rank spearman. Sampel dari penelitian ini adalah 72 orang dari 246 konsumen yang diambil dengan cara teknik aksidental.Berdasarkan hasil penelitian, terdapat hubungan yang kuat antara brand image Natasha Skin Care terhadap keputusan pembelian konsumen laki-laki. Berdasarkan hal tersebut, peneliti menyarankan agar mengedepankan informasi terkait kualitas produk melalui desain interior cabang Natasha yang menampilkan poster produk beserta kandungan dan khasiatnya, kemudian mem-branding perusahaannya sebagai klinik kesehatan kulit yang ramah untuk pria, serta meningkatkan hubungan baik dengan mengirimkan news letter atau feature ke email para member Natasha.Kata Kunci : Teori Stimulus Respon, Natasha Skin Care, Teori AIDDA, Brand Image, Keputusan Pembelian |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
eng |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/14471/pdf |
|
dc.rights |
Copyright (c) 2019 Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 5, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2019); 50-55 |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 5, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2019); 50-55 |
|
dc.source |
2460-6537 |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
Teori Stimulus Respon, Natasha Skin Care, Teori AIDDA, Brand Image, Keputusan Pembelian |
|
dc.title |
Hubungan Brand Image Natasha Skin Care terhadap Keputusan Pembelian Konsumen |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Kuantitatif |
|