dc.contributor |
|
|
dc.contributor |
|
|
dc.creator |
Saputra, Meddy |
|
dc.creator |
Nurhastuti, Nurhastuti |
|
dc.date |
2016-02-19 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-12T05:43:09Z |
|
dc.date.available |
2019-09-12T05:43:09Z |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/2956 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/24334 |
|
dc.description |
Communication activities on the supporter community Big Reds Liverpool FC Bandung that support Liverpool is compared with the Indonesian league team. For the Big Reds Bandung, communications activity is a way to support the team to remain solid despite their favorite team win or lose. Communication activities on the community of fellow Big Reds supporters are familiar with each other unlike other supporters. Therefore, it is a form of identity not similar to the supporters of other clubs. The theory in this study uses the theory of group communication. The special theory is the theory ethnography of communication Dell Haymes the analysis stresses the communication situation, communication events, and communication actions. The method used qualitative ethnographic perspective of communication Dell Haymes, a method that describes systematic, factual, and accurate information on the data, the nature and the relationship of the phenomenon under study, and then analyzed based on Dell Haymes’ ethnography of communication. The data was collected by interview, observation, and literature study. The results of the study in the context of the communication situation, communication events, and communication actions on the supporter community Big Reds Liverpool FC Bandung that creates its own tradition in a style both at the time of assembly, watch together, and so forth. It is expected to build effective communication within the context of the communication situation, communication events, and communication actions on the supporter community Big Reds Liverpool FC Bandung. |
|
dc.description |
Aktivitas komunikasi pada komunitas Big Reds sebagai komunitas pendukung Liverpool FC Bandung di mana mereka fanatik dalam mendukung Liverpool di bandingkan dengan tim liga Indonesia. Bagi Big Reds Bandung aktivitas komunikasi dari cara mendukung tim Liverpool harus tetap solid sekalipun tim kesayangan, menang ataupun kalah. Aktivitas komunikasi pada komunitas Big Reds sesama pendukung saling akrab, tidak seperti halnya para pendukung yang lain. Sehingga hal tersebut sebagai bentuk identitas yang tidak sama dengan pendukung dari klub lainnya.Teori dalam penelitian ini menggunakan teori komunikasi kelompok. Adapun teori khusus yaitu teori etnografi komunikasi Dell Haymes yang analisisnya lebih menekankan kepada situasi komunikasi, peristiwa komunikasi, dan tindakan komunikasi.Metode yang digunakan kualitatif dengan perspektif etnografi komunikasi Dell Haymes, yaitu metode yang melukiskan secara sistematis, faktual dan akurat mengenai data, sifat serta hubungan fenomena yang diteliti, dan kemudian dianalisis berdasarkan etnografi komunikasi Dell Haymes. Teknik Pengumpulan data dilakukan dengan cara wawancara, observasi, serta studi kepustakaan.Hasil penelitian dalam konteks situasi komunikasi, peristiwa komunikasi, dan tindakan komunikasi pada komunitas Big Reds sebagai komunitas pendukung Liverpool FC Bandung menciptakan tradisi dengan gaya bahasa sendiri baik pada saat berkumpul, nonton bareng dan lain sebagainya. Adapun saran diharapkan dapat membangun komunikasi yang lebih efektif baik dalam konteks situasi komunikasi, peristiwa komunikasi, dan tindakan komunikasi pada komunitas Big Reds sebagai komunitas pendukung Liverpool FC Bandung. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
ind |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/2956/pdf |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 2, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2016); 113-120 |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 2, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2016); 113-120 |
|
dc.source |
2460-6537 |
|
dc.subject |
Proceedings of Communication Management |
|
dc.subject |
Communication Group, situations, events, communication actions |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
Komunikasi Kelompok, Situasi, Peristiwa, Tindakan Komunikasi |
|
dc.title |
Communication Activities in the Big Reds Community as the Supporters of Liverpool FC |
|
dc.title |
Aktivitas Komunikasi dalam Komunitas Big Reds Sebagai Pendukung Liverpool Fc |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Qualitative |
|
dc.type |
kualitatif |
|