Description:
Abstract. The rapid development of technology and business in Badung is increasing. And the pattern of consumers that more selective in terms of deciding to buy products. No doubt manufacturers should develop various ways to meet consumer desires and satisfy consumers, because consumer satisfaction is the value of marketing.One of the developing business in Bandung is Cafe. Cafe development is increasingly rapidly making the business is required to do sales promotion in various ways. With that researchers do research to Warung Salse. Sales promotion by Warung Salse is by using coupon, rebate and Instagram. In this research that researchers studied are "Is There Influence of Sales Promotion To Purchase Decision Of Warung Salse Products". The purpose of this research is to determine whether there is influence of sales promotion with purchase decision.This research use simple linear regression method, the population studied is consumer of Warung Salse counted 75 respondents by using random sampling technique by taking data using questioner, observation, interview literature study and Instagram.The result of this research is there is influence of sales promotion to decision of purchasing product of Warung Salse equal to 36%, namely the influence of sales promotion to the purchase decision is still small and that is done by other variables that are not examined by the author.Keywords: Sales Promotion and Purchase Decision Abstrak. Perkembangan teknologi yang pesat dan pebisnis di Bandung semakin meningkat. Serta pola berpikir konsumen yang semakin selektif dalam hal memutuskan membeli produk. Tidak dipungkiri produsen harus mengembangkan berbagai cara untuk memenuhi keinginan konsumen dan memuaskan konsumen, sebab kepuasan konsumen adalah nilai pemasaran.Salah satu binis yang berkembang di Bandung adalah Cafe. Perkembangan cafe semakin pesat membuat pebisnis diharuskan melakukan promosi penjualan dengan berbagai macam cara. Dengan itu peneliti melakukan penelitian kepada Warung Salse. Promosi penjualan yang dilakukan Warung Salse adalah dengan menggunakan kupon, potongan harga dan media Instagram. Pada penelitian ini diteliti “Apakah Terdapat Pengaruh Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Warung Salse”. Tujuan penelitian in untuk mengetahui apakah terdapat pengaruh promosi penjualan dengan keputusan pembelian.Penelitian ini menggunakan metode regresi linier sederhana, populasi yang diteliti adalah konsumen Warung Salse sebanyak 75 responden dengan menggunakan teknik random sampel dengan pengambilan data menggunakan kuesioner, observasi, wawancara, studi pustaka dan Instagram. Hasil dari penelitian ini adalah terdapat pengaruh promosi penjualan terhadap keputusan pembelian produk Warung Salse sebesar 36 % yaitu pengaruh promosi penjualan terhadap keputusan pembelian masih kecil dan dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak diteliti oleh penulis.Kata Kunci: Promosi Penjualan dan Keputusan Pembelian