dc.contributor |
|
|
dc.contributor |
|
|
dc.creator |
Qudsiyah, Siti |
|
dc.creator |
Amaliah, Ima |
|
dc.creator |
Julia, Aan |
|
dc.date |
2016-02-19 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-12T07:50:13Z |
|
dc.date.available |
2019-09-12T07:50:13Z |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/2830 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/24964 |
|
dc.description |
Islam arranges all human activities in daily life, including in the consumption activities. Islam has rules that must be understood and performed by every Muslim. These rules should be used as guidelines in the conduct of consumption to maintain the values of religiosity. The purpose of this study is to determine the effect of religiosity values on the Islamic ethical consumption of students living in the boarding of Daarut Tauhiid. To see the effect of religiosity on the ethical values, this study used a simple regression. The sampling technique was random sampling technique to conduct a survey involving 89 respondents. The results of this study reveal a positive effect of religiosity on the Islamic values on student’s ethics consumption. Students who have a good understanding of religion have a good ethical consumption behavior. |
|
dc.description |
Islam sudah mengatur semua kegiatan manusia dalam kehidupan sehari-hari, termasuk juga dalam kegiatan konsumsi. Islam mempunyai aturan yang harus dipahami dan dilakukan oleh setiap umat Islam untuk dijadikan pedoman dalam melakukan kegiatan konsumsi agar tidak keluar dari nilai-nilai religiusitas. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana pengaruh nilai-nilai religiusitas terhadap etika konsumsi Islami mahasiswa yang tinggal di kawasan pesantren Daarut Tauhid. Untuk melihat pengaruh dari nilai-nilai religiusitas terhadap etika, pada penelitian ini menggunakn regresi sederhana. Teknik pengambilan sampel berupa teknik random sampling dengan melakukan survei terhadap 89 responden. Hasil dari penelitian ini menemukan nilai-nilai religiusitas berpengaruh positif terhadap etika konsumsi Islami mahasiswa. Artinya ketika mahasiswa memiliki pemahaman agama yang baik maka perilaku konsumsi mahasiswa akan semakin etis. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
ind |
|
dc.publisher |
Universitas Islam Bandung |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/2830/pdf |
|
dc.source |
Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 2, No 1, Prosiding Ilmu Ekonomi (Februari, 2016); 33-44 |
|
dc.source |
Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 2, No 1, Prosiding Ilmu Ekonomi (Februari, 2016); 33-44 |
|
dc.source |
2460-6553 |
|
dc.subject |
Proceedings of Economic |
|
dc.subject |
Religiosity, Islam, Daarut Tauhiid |
|
dc.subject |
Ilmu Ekonomi |
|
dc.subject |
Religiusitas, Islam, Daarut Tauhid |
|
dc.title |
The Influence of Religiosity Values on the Consumption Ethics of the Student of Islamic Boarding School of Daarut Tauhiid Bandung |
|
dc.title |
Pengaruh Nilai Religiusitas terhadap Etika Konsumsi Islami Mahasiswa di Kawasan Pesantren Daarut Tauhid Kota Bandung |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Qualitative |
|
dc.type |
kualitatif |
|