Universitas Islam Bandung Repository

The Influence of Religiosity Values on the Consumption Ethics of the Student of Islamic Boarding School of Daarut Tauhiid Bandung

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Qudsiyah, Siti
dc.creator Amaliah, Ima
dc.creator Julia, Aan
dc.date 2016-02-19
dc.date.accessioned 2019-09-12T07:50:13Z
dc.date.available 2019-09-12T07:50:13Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/2830
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24964
dc.description Islam arranges all human activities in daily life, including in the consumption activities. Islam has rules that must be understood and performed by every Muslim. These rules should be used as guidelines in the conduct of consumption to maintain the values of religiosity. The purpose of this study is to determine the effect of religiosity values on the Islamic ethical consumption of students living in the boarding of Daarut Tauhiid. To see the effect of religiosity on the ethical values, this study used a simple regression. The sampling technique was random sampling technique to conduct a survey involving 89 respondents. The results of this study reveal a positive effect of religiosity on the Islamic values on student’s ethics consumption. Students who have a good understanding of religion have a good ethical consumption behavior.
dc.description Islam sudah mengatur semua kegiatan manusia dalam kehidupan sehari-hari, termasuk juga dalam kegiatan konsumsi. Islam mempunyai aturan yang harus dipahami dan dilakukan oleh setiap umat Islam  untuk dijadikan pedoman dalam melakukan  kegiatan konsumsi  agar tidak keluar dari nilai-nilai  religiusitas. Tujuan dari  penelitian  ini adalah  untuk  mengetahui bagaimana pengaruh   nilai-nilai  religiusitas terhadap  etika konsumsi Islami  mahasiswa yang tinggal di  kawasan pesantren Daarut Tauhid. Untuk melihat pengaruh dari nilai-nilai religiusitas terhadap etika, pada penelitian ini  menggunakn regresi sederhana. Teknik pengambilan sampel berupa teknik random sampling dengan melakukan survei terhadap 89 responden. Hasil dari penelitian ini menemukan nilai-nilai  religiusitas berpengaruh positif terhadap etika konsumsi Islami mahasiswa. Artinya ketika mahasiswa memiliki pemahaman agama yang baik maka perilaku konsumsi mahasiswa akan semakin etis.  
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Universitas Islam Bandung
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/2830/pdf
dc.source Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 2, No 1, Prosiding Ilmu Ekonomi (Februari, 2016); 33-44
dc.source Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 2, No 1, Prosiding Ilmu Ekonomi (Februari, 2016); 33-44
dc.source 2460-6553
dc.subject Proceedings of Economic
dc.subject Religiosity, Islam, Daarut Tauhiid
dc.subject Ilmu Ekonomi
dc.subject Religiusitas, Islam, Daarut Tauhid
dc.title The Influence of Religiosity Values on the Consumption Ethics of the Student of Islamic Boarding School of Daarut Tauhiid Bandung
dc.title Pengaruh Nilai Religiusitas terhadap Etika Konsumsi Islami Mahasiswa di Kawasan Pesantren Daarut Tauhid Kota Bandung
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Qualitative
dc.type kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account