Abstract. The purpose of this research is to find out the implementation and application of country of origin at K company, to find out the response of the customers about K car country of origin, to find out the level customers purchase intention to K car from South Korea, and to find out how much the influence of country of origin to customers purchase intention. This research was conducted K company at Bandung with case study method and using simple regression analysis processed by SPSS. The sample which used in this research are 100 respondents, with non probability accidential survey and techniques research methods. Analysis data used is simple regression analysis aimed to hypotesis tested. The result of this research showed the influence of country of origin toward customers purchase intention with value of p = 0,000, correlation coefficients 0,665 (R = 0,665), and the determinate coefficients (R2) 44,2% which means there is influence between country of origin toward purchase intentionKeywords: Country of Origin, Purchase Intention. Abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penerapan dan upaya country of origin di PT. K, untuk mengetahui tanggapan responden tentang country of origin mobil K, untuk mengetahui tingkat minat beli konsumen terhadap mobil K asal Korea Selatan, dan untuk mencari seberapa besar pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen. Penelitian ini dilakukan pada PT. K Bandung dengan metode studi kasus dan menggunakan analisis regresi sederhana yang diolah menggunakan SPSS. Sampel dalam penelitian ini adalah 100 orang responden, dengan melakukan metode penelitian survey dan teknik penarikan sampel non probability accidential sampling. Analisis data yang digunakan adalah analisis regresi sederhana yang bertujuan untuk menguji hipotesis. Hasil penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen dengan nilai p = 0,000, koefisien korelasi sebesar 0,665 (R = 0,665) dan koefisien determinasi sebesar (R2 ) 44,2% yang berarti terdapat pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen.Kata Kunci: Country of Origin, Minat Beli.
Abstract. The purpose of this research is to find out the implementation and application of country of origin at K company, to find out the response of the customers about K car country of origin, to find out the level customers purchase intention to K car from South Korea, and to find out how much the influence of country of origin to customers purchase intention. This research was conducted K company at Bandung with case study method and using simple regression analysis processed by SPSS. The sample which used in this research are 100 respondents, with non probability accidential survey and techniques research methods. Analysis data used is simple regression analysis aimed to hypotesis tested. The result of this research showed the influence of country of origin toward customers purchase intention with value of p = 0,000, correlation coefficients 0,665 (R = 0,665), and the determinate coefficients (R2) 44,2% which means there is influence between country of origin toward purchase intentionKeywords : Country of Origin, Purchase Intention Abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penerapan dan upaya country of origin di PT. K, untuk mengetahui tanggapan responden tentang country of origin mobil K, untuk mengetahui tingkat minat beli konsumen terhadap mobil K asal Korea Selatan, dan untuk mencari seberapa besar pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen. Penelitian ini dilakukan pada PT. K Bandung dengan metode studi kasus dan menggunakan analisis regresi sederhana yang diolah menggunakan SPSS. Sampel dalam penelitian ini adalah 100 orang responden, dengan melakukan metode penelitian survey dan teknik penarikan sampel non probability accidential sampling. Analisis data yang digunakan adalah analisis regresi sederhana yang bertujuan untuk menguji hipotesis. Hasil penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen dengan nilai p = 0,000, koefisien korelasi sebesar 0,665 (R = 0,665) dan koefisien determinasi sebesar (R2 ) 44,2% yang berarti terdapat pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen.Kata Kunci : Country of Origin, Minat Beli