Universitas Islam Bandung Repository

Pengaruh Komunikasi Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian di Rumah Makan Joei Hotplate Bandung

Show simple item record

dc.contributor
dc.creator Pramana, Dimas Puja
dc.creator Tresnati, Ratih
dc.date 2018-01-25
dc.date.accessioned 2019-09-13T04:14:25Z
dc.date.available 2019-09-13T04:14:25Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/manajemen/article/view/9343
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/25482
dc.description Abstract. This research aims to know the implementation of marketing communications at Restaurant Joei Hotplates, how the responses of respondents about the implementation of marketing communications at Restaurant Joei Hotplates, how purchasing decisions at Restaurant Joei Hotplates and how it influences marketing communications on purchasing decisions. The research method used was survey methods. The type of research that is carried out are verifikative and descriptive. The technique of sampling the sampling technique used was incidental. The population in this research is the home consumer packed Joei Hotplates. Samples taken is the home consumer packed Joei Hotplates with a total of 100 respondents. Data collection techniques used are questionnaire. Methods of data analysis used is a simple Linear regression analysis to find out the direction of the relationship between the dependent variable independent variable. The results of this study demonstrate the influence of the marketing communication on the purchasing decisions at Restaurant Joei Hotplates with correlation coefficient value of 0.599 (R = 0.599), and the determinant of the coefficient (R-Square/R2) of 35.9%. This means that there are influences between the marketing communication on the purchasing decision.Keywords: Marketing Communications, Purchasing Decisions. Abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pelaksanaan Komunikasi Pemasaran pada Rumah makan Joei Hotplate, bagaimana tanggapan responden tentang pelaksanaan Komunikasi Pemasaran di Rumah makan Joei Hotplate, bagaimana Keputusan Pembelian di Rumah makan Joei Hotplate dan bagaimana pengaruh Komunikasi Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian. Metode penelitian yang digunakan adalah metode survei. Jenis penelitian yang dilaksanakan bersifat verifikatif dan deskriptif. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah teknik sampling insidental. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen Rumah makan Joei Hotplate. Sampel yang diambil adalah konsumen Rumah makan Joei Hotplate dengan jumlah 100 responden. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah Kuesioner. Metode analisis data yang digunakan adalah Analisis Regresi Linier Sederhana untuk mengetahui arah hubungan antara variabel independen dengan variabel dependen. Hasil penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh Komunikasi Pemasaran terhadap keputusan pembelian di rumah makan Joei Hotplate dengan nilai koefisien korelasi sebesar 0,599 (R = 0,599), dan koefisien determinan (R-Square/R2) sebesar 35,9 %. Artinya terdapat pengaruh antara Komunikasi Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian.Kata Kunci: Komunikasi Pemasaran, Keputusan Pembelian.
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Universitas Islam Bandung
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/manajemen/article/view/9343/pdf
dc.rights Copyright (c) 2018 Prosiding Manajemen
dc.source Prosiding Manajemen; Vol 4, No 1, Prosiding Manajemen (Februari, 2018); 203-207
dc.source Prosiding Manajemen; Vol 4, No 1, Prosiding Manajemen (Februari, 2018); 203-207
dc.source 2460-6545
dc.subject Managemen
dc.subject Komunikasi Pemasaran, Keputusan Pembelian
dc.title Pengaruh Komunikasi Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian di Rumah Makan Joei Hotplate Bandung
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type kuantitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account