Description:
Abstract. The purpose of this research is to find out the implementation and application of country of origin smartphone Xiaomi, to find out the response of the customers about smartphone Xiaomi country of origin, to find out the level customers purchase intention to smartphone Xiaomi from China, and to find out how much the influence of country of origin to customers purchase intention. This research was conducted smartphone Xiaomi with case study on S1 Students of Faculty of Economics at State University Islamic Bandung method and using simple regression analysis processed by SPSS. The research method used is in this research is descriptive and verivikatif where this research is done in the present and connect between independent with dependent variables. The sample which used in this research are 100 respondents, with non probability accidential survey and techniques research methods. Analysis data used is simple regression analysis aimed to hypotesis tested. The result of this research showed the influence of country of origin toward customers purchase intention, with a positive or significant result in which means there is influence between country of origin toward purchase intention.Keywords: country of origin, purchase intention. Abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mencari seberapa besar pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen smartphone Xiaomi, untuk mengetahui tanggapan responden tentang country of origin smartphone Xiaomi dan untuk mengetahui tingkat minat beli konsumen terhadap smartphone Xiaomi asal China. Penelitian ini dilakukan pada smartphone Xiaomi dengan metode studi kasus pada mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Islam Bandung dan menggunakan analisis regresi sederhana yang diolah menggunakan SPSS. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif dan verifikatif dimana penelitian ini dilakukan pada masa sekarang dan menghubungkan antara variabel independen dengan variabel dependen. Sampel dalam penelitian ini adalah 100 orang responden, dengan melakukan metode penelitian survey dan teknik penarikan sampel non probability accidential sampling. Analisis data yang digunakan adalah analisis regresi sederhana yang bertujuan untuk menguji hipotesis. Hasil penelitian ini menunjukkan adanya pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen dengan hasil yang positif atau signifikan dengan kata lain berarti terdapat pengaruh country of origin terhadap minat beli konsumen.Kata Kunci: country of origin, minat beli.