Description:
Abstrack. This research aims to find out the application of Store Atmosphere and Food Quality offered at Udin Ramen Tamansari Bandung, to find out the responses of respondents regarding the Store Atmosphere and Food Quality offered, to find out the response of the respondent concerning the purchasing decision, to find out how big the influence of store atmosphere toward the purchasing decision, to find out how big the influence of food quality toward the purchasing decision, and to find out how big the influence of store atmosphere and food quality toward the purchasing decision. This method used is a survey method, this type of research is verification quantitative. The sampling technique used is accindental sampling. The population in this study were 100 respondents. Data analysis methods used is the multiple linier regression to know the direction of relationship between independent variable with dependent variable. The results of this study indicate there is a significant partial effect between Store Atmosphere on purchasing decisions on Udin Ramen Tamansari Bandung. there is a partial significant effect between food quality on purchasing decisions, and there is a simultaneous influence between store atmosphere and food quality on purchasing decisions.Keyword : Store Atmosphere, Food Quality, Purchase DesicionAbstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Penerapan Store Atmosphere dan Food Quality yang ditawarkan di Udin Ramen Tamansari Bandung, untuk mengetahui tanggapan responden mengenai Store Atmosphere dan Food Quality yang ditawarkan, untuk mengetahui tanggapan responden mengenai keputusan pembelian, untuk mengetahui besar pengaruh store atmosphere terhadap keputusan pembelian, untuk mengetahui besar pengaruh food quality terhadap keputusan pembelian, dan untuk mengetahui besar pengaruh store atmosphere dan food quality terhadap keputusan pembelian. Metode penelitian yang digunakan adalah metode survey, jenis penelitian ini adalah verifikatif kuantitatif. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah accidental sampling. Populasi dalam penelitian ini adalah 100 responden. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah Kuesioner. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis linier berganda unduk mengetahui arah hubungan antara variabel independen dengan variabel dependent. Hasil penelitian ini menunjukan Terdapat pengaruh secara parsial signifikan antara Store Atmosphere terhadap keputusan pembelian pada Udin Ramen Tamansari Bandung, terdapat pengaruh signifikan secara parsial antara food quality terhadap keputusan pembelian, dan terdapat pengaruh secara simultan antara store atmosphere dan food quality terhadap keputusan pembelian.Kata kunci : Store Atmosphere, Food Quality, Keputusan Pembelian