Description:
Abstract. The high rate of baby births makes companies in the manufacturers of formula milk production is increasing. PT Wyeth Nutrition is one of the companies in the field of formula milk manufacturing in Bandung who is demanded to have a good marketing strategy in order to be able to compete with other formula milk companies. This study aims to determine the evaluation of benchmarking, marketing strategies, and competitive advantage at PT Wyeth Nutrition Indonesia, as well as knowing the application of benchmarking evaluation in increasing competitive advantage, and knowing the application of marketing strategies in increasing competitive advantage. The research methods used are case studies and descriptive analysis. This research was conducted at PT Wyeth Nutrition Indonesia. The results of this study indicate that companies have implemented benchmarking evaluations included in both criteria. The marketing strategy undertaken by the company includes good criteria. Competitive advantages in companies fall into good criteria. Benchmarking evaluation can increase competitive advantage. Marketing strategies can increase competitive advantage. Evaluation of benchmarking and marketing strategies to competitive advantage in the company is good. This is shown by companies that have been able to apply each indicator well.Keywords: Benchmarking Evaluation, Marketing Strategy and Competitive Advantage.Abstrak. Tingginya angka kelahiran bayi membuat perusahaan-perusahaan dalam produsen pembuatan susu formula kini semakin meningkat. PT Wyeth Nutrition merupakan salah satu perusahaan dalam bidang pembuatan susu formula yang berada di Bandung yang dituntut untuk memiliki strategi pemasaran yang baik agar mampu bersaing dengan perusahaan susu formula lainnya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui evaluasi benchmarking, strategi pemasaran, dan competitive advantage pada PT Wyeth Nutrition Indonesia, serta mengetahui penerapan evalusi benchmarking dalam meningkatkan competitive advantage, dan mengetahui penerapan strategi pemasaran dalam meningkatkan competitive advantage. Metode penelitian yang digunakan adalah studi kasus dan deskriptif analisis. Penelitian ini dilakukan pada PT Wyeth Nutrition Indonesia. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa perusahaan telah menerapkan evaluasi benchmarking termasuk dalam kriteria baik. Strategi pemasaran yang dilakukan oleh perusahaan termasuk kriteria baik. Competitive advantage pada perusahaan masuk ke dalam kriteria baik. Evaluasi benchmarking dapat meningkatkan competitive advantage. Strategi pemasaran dapat meningkatkan competitive advantage. Evaluasi benchmarking dan strategi pemasaran terhadap competitive advantage di dalam perusahaan sudah baik. Hal ini ditunjukkan oleh perusahaan yang telah dapat menerapkan setiap indikatornya dengan baik. Kata Kunci: Evaluasi Benchmarking, Strategi Pemasaran dan Keunggulan Bersaing.