Description:
Abstract. The purpose of this study was to determine the implementation of Halal Awareness and Halal Product Knowledge on consumers, to determine the Purchasing Decision on Halal Tourism in Denpasar City and to find out how much influence the Awareness of Halal and Halal Product Knowledge on Purchasing Decisions. The method used is a survey method and sampling technique is non-probability sampling. This type of research is quantitative verification. The population in this study is anyone who accidentally met with the researcher. The sample taken was 100 respondents. The data analysis method used is multiple linear analysis aimed to determine the direction of the relationship between Halal Awareness and Halal Product Knowledge as an independent variable with the Purchase Decision as the dependent variable. The results of this test stated that the Halal Awareness variable partially had a significant effect on Purchasing Decisions, and the Halal Knowledge Knowledge variable partially had a significant effect on the Purchasing Decision. And Stimultaneously the variable Halal Awareness and Halal Product Knowledge significantly influences Purchasing Decisions on Halal Tourism in Bali.Keywords: Halal Awareness, Halal Product Knowledge, Purchasing DecisionsAbstrak. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pelaksanaan Kesadaran Halal dan Pengetahuan Produk Halal pada konsumen, untuk mengetahui Keputusan Pembelian pada Wisata Halal di Kota Denpasar dan untuk mencari seberapa besar pengaruh Kesadaran Halal dan Pengetahuan Produk Halal terhadap Keputusan Pembelian. Metode yang digunakan adalah metode survei dan teknik penarikan sample adalah non-probability sampling. Jenis penelitian ini adalah verifikatif kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah siapa saja yang secara kebetulan/incidental bertemu dengan peneliti. Sample yang diambil adalah 100 orang responden. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis linear berganda bertujuan untuk mengetahui arah hubungan antara Kesadaran Halal dan Pengetahuan Produk Halal sebagai variabel independen dengan Keputusan Pembelian sebagai variabel dependen. Hasil pengujian ini menyatakan bahwa variabel Kesadaran Halal secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian, dan variabel Pengetahuan Produk Halal secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian. Dan Secara Stimultan variabel Kesadaran Halal dan Pengetahuan Produk Halal berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian pada Wisata Halal di Bali.Kata kunci: Kesadaran Halal, Pengetahuan Produk Halal, Keputusan Pembelian