Shahrussiyam, Mohamad Rifqi; Listiani, Dr. Endri
Description:
Abstract. Fashion can never be separated from the needs of human life because it is used every day. This resulted in the growth of the fashion industry in Indonesia increasing. Evidenced by BPS data (Central Statistics Agency) which shows an increase in the clothing industry every year. The research was conducted to find out the superiority of Supreme Products, the strength of Supreme Products and to find out the uniqueness of Supreme Products in building lifestyles.Marketing communication theory is a combined representation of all elements in the brand marketing mix, which facilitates exchanges by creating a meaning that is disseminated to customers or clients (Shimp, 2003). Another meaning of marketing communication is an attempt to convey a message to the public, especially the target consumers regarding the existence of products in the market (Sutisna, 2002). Stimulus-Respond Theory According to Skinner and Brand Image in (Kotler and Keller, 2013, 192: 226.)The research method used is descriptive-quantitative because the data presented are in the form of descriptions of various quantitative comparisons between population sub-characteristics with questionnaire collection techniques. Data analysis techniques using quantitative analysis Interval assessment, Inferential Statistics analysis, Linear Regression Analysis, correlation test, simultaneous significance test, partial significance test, validity and reliability test.The results of this study are Supreme Product Excellence in building lifestyles based on consumer responses regarding brand image variables with an indicator of brand association excellence, overall categorized as good, It can be interpreted that Supreme products have good advantages in playing a role in lifestyle building. The strength of Supreme products in building lifestyles based on consumer responses regarding brand image variables with the strength of brand association indicators, overall in the category is quite good, it can be interpreted that the Spreme product has a good enough strength in playing a role in lifestyle building. Using Supreme Products to build a lifestyle based on consumer responses about brand image variables with a unique indicator of brand associations, overall in the category is quite good, it can be interpreted that Spreme products have a pretty good uniqueness in playing a role in building a lifestyle. Abstrak. Fashion tidak pernah lepas dari kebutuhan hidup manusia karena biasa dipakai setiap hari. Hal ini mengakibatkan pertumbuhan industri fashion di Indonesia semakin meningkat. Terbukti dari data BPS (Badan Pusat Statistik) yang menunjukkan adanya kenaikan pada industri pakaian setiap tahunnya. Adapun penelitian ini dilakukan untuk mengetahui keunggulan Produk Supreme, kekuatan Produk Supreme dan untuk mengetahui keunikan Produk Supreme dalam membangun gaya hidup.Teori Komunikasi pemasaran adalah representasi gabungan atas semua unsur dalam bauran pemasaran merek, yang memfasilitasi terjadinya pertukaran dengan menciptakan suatu arti yang disebarluaskan kepada pelanggan atau kliennya (Shimp, 2003). Arti lain dari komunikasi pemasaran adalah usaha untuk menyampaikan pesan kepada public terutama konsumen sasaran mengenai keberadaan produk di pasar (Sutisna, 2002). Teori Teori Stimulus-Respond Menurut Skinner dan Brand Image dalam (Kotler dan Keller,2013, 192:226)Metode penelitian yang digunakan yaitu deskriptif-kuantitatif karena data yang disajikan berupa deskripsi berbagai perbandingan secara kuantitatif antar subkarakteristik populasinya dengan teknik pengumpulan melalui kuesioner. Teknik analisis data menggunakan analisis kuantitatif Interval penilaian, anlisisis Statistik Inferensial, Analisis Regresi Linear,uji korelasi, uji signifikansi simultan,uji signifikasi parsial, uji validitas dan reliabitas..Hasil dari penelitian ini yaitu Keunggulan Produk Supreme dalam membangun gaya hidup berdasarkan tanggapan konsumen mengenai variabel brand image dengan indikator keunggulan asosiasi merek, secara keseluruhan dikategorikan baik, Hal tersebut dapat diartikan bahwa produk Spreme memiliki keunggulan yang baik dalam berperan membangun gaya hidup. Kekuatan produk Supreme dalam membangun gaya hidup berdasarkan tanggapan konsumen mengenai variabel brand image dengan indikator kekuatan asosiasi merek, secara keseluruhan dikategori cukup baik, hal tersebut dapat diartikan bahwa produk Spreme memiliki kekuatan cukup baik dalam berperan membangun gaya hidup. Kunikan Produk Supreme dalam membangun gaya hidup berdasarkan tanggapan konsumen mengenai variabel brand image dengan indikator keunikan asosiasi merek, secara keseluruhan dikategori cukup baik, hal tersebut dapat diartikan bahwa produk Spreme memiliki keunikan cukup baik dalam berperan membangun gaya hidup.