Universitas Islam Bandung Repository

Strategi Content Digital Marketing Communication Instagram di Penerbit SalamKids

Show simple item record

dc.contributor
dc.creator Utama, Prasetyo
dc.creator Racmawati, Indri
dc.date 2020-01-26
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/19795
dc.identifier 10.29313/.v0i0.19795
dc.description Abstract. At present, utilizing social media as a marketing medium is not enough, an appropriate marketing strategy is needed so that content on social media can attract consumers. This content marketingcommunication strategy is being carried out by SalamKids Publisher to promote IQRO!Pertamakuproduct for followers on Instagram. The unique thing about this case is that my book sales for IQRO!Pertamaku pre-order reached 20,000 copies and interesting contents on Instagram. This study aims to examine: 1. The digital marketing communication strategy plan that will be carried out by the SalamKidsPublisher digital marketing communication team in creating promotional content. 2. Digital marketingcommunication promotion through caption and video in Instagram @salam_kids account. 3. Why SalamKids publishers use promotions through captions and videos in their Instagram account @salam_kids. 4. obstacles encountered in implementing the digital marketingcommunication strategy through the Instagram account @salam_kids. This study uses qualitative research methods with a case study approach. Where researchers conducted interviews and observation directly to the informan. The results of this study are SalamKidsPublisher digital content marketing communicationstrategies according to brand strategy according to Schultz and Barnes consisting of: brand positioning, brand identity, brand personality, and brand communication. the implementation of digital marketing promotions in the promotion of book IQRO!Pertamaku use of the POAC strategy which consists of planning, organizing, actuating, and controlling. SalamKids publishers promote via caption and video content in their Instagram account @salam_kids. Obstacles experienced in product promotion activities from SalamKids Issuers are between SalamKids Issuers and resellers and also between resellers and IQRO!Pertamaku, resulting in Risk Management.Keywords: Marketing Strategy, Promotional Content, Instagram, Penerbit SalamKids Abstrak. Saat ini, memanfaatkan media sosial sebagaimedia pemasaran saja tidak cukup, dibutuhkan sebuahstrategi pemasaran yang tepat sehingga sebuah kontenyang ada di media sosial dapat untuk menarikkonsumen. Strategi content marketing ini sedangdilakukan oleh Penerbit SalamKids untukmempromosikan produk IQRO!Pertamaku bagipengikutnya di Instagram. Hal unik dari kasus ini ialahpenjualan buku IQRO!Pertamaku dalam masa pre order mencapai 20.000 eksemplar dan konten-konten di Instagramnya yang menarik. Penelitian ini bertujuanuntuk mengkaji : 1. Rencana strategi digital marketing communication yang akan dilakukan oleh tim digital marketing communication Penerbit SalamKids dalam membuat konten promosi. 2. Pelaksanaan promosi digital marketing communication melalui caption dan video dalam akun Instagram @salam_kids. 3. Mengapa Penerbit SalamKids menggunakan promosi melalui caption dan video dalam akun Instagram @salam_kids. 4. kendala yang dihadapi dalam pelaksanaan strategi digital marketing communication melalui akun Instagram @salam_kids. Penelitian ini menggunakanmetode penelitian kualitatif dengan pendekatan studikasus. Yang dimana peneliti melakukan wawancara dan observasi secara langsung kepada narasumber. Hasil dari penelitian ini yakni strategi content digital marketing communication Penerbit SalamKids sesuaidengan brand strategy menurut Schultz dan Barnes yang terdiri dari: brand positioning,brand identity, brand personality, dan brand communication.pelaksanaan promosi digital marketing dalampelaksanaan promosi buku IQRO!Pertamaku inimenggunakan strategi POAC yang terdiri dari planning, organizing, actuating, dan controlling. Penerbit SalamKids melakukan promosi melalui konten caption dan video dalam akun Instagram @salam_kids. Kendala yang dialami dalam kegiatan promosi produkdari Penerbit SalamKids adalah antara Penerbit SalamKids dan para reseller  dan juga antara reseller dan IQRO!Pertamaku, sehingga menghasilkan Management Risk. Kata Kunci: Strategi Pemasaran, Konten Promosi ,Instagram, Penerbit Salamkids 
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/19795/pdf
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/downloadSuppFile/19795/3991
dc.rights Copyright (c) 2020 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2020); 75-79
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2020); 75-79
dc.source 2460-6537
dc.source 10.29313/.v0i0
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Keywords: Marketing Strategy, Promotional Content, Instagram, Penerbit SalamKids
dc.title Strategi Content Digital Marketing Communication Instagram di Penerbit SalamKids
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account