Description:
Abstract. Religiosity is defined as the level of a person’s conceptualization of religion and commitment to religion (Glock & Stark, Huber & Huber, 2012). Religious parents have a better chance of establishing the situation at home. Besides, parents will also spend more time with their children and treat their children with great affection (Wilcox, 2002). This research aims to determine and obtain an overview of the role of religiosity in the acceptance of parents of children with special needs. The study uses Huber’s theory (2012) with a method of literature research or literature review. The results of the research are obtained by looking at studies in books and scientific journals as the main reference source.Keywords: Children with Special Needs, Parents’ Religiosity, ParentsAbstrak. Religiusitas didefiniskan sebagai tingkat konseptualisasi seseorang terhadap agama dan tingkat komitmen seseorang terhadap agamanya (Glock & Stark, Huber & Huber, 2012). Orangtua yang religiusitas memiliki kesempatan yang lebih baik untuk mengembangkan situasi rumah. Selain itu, orangtua juga akan cukup besar menghabiskan waktu bersama anak serta memperlakukan anak mereka dengan penuh kasih sayang (Wilcox, 2002). Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan mendapatkan gambaran mengenai peran religiusitas dalam penerimaan orangtua anak berkebutuhan khusus. Teori yang digunakan di dalam penelitian ini adalah Teori Huber (2012). Penelitian ini menggunakan metode studi literatur atau studi pustaka. Hasil penelitian didapatkan dengan melihat kajian pada buku serta jurnal ilmiah sebagai sumber referensi utama.Kata kunci : Anak Berkebutuhan Khusus, Religiusitas Orang Tua, Orang Tua