Universitas Islam Bandung Repository

Pengaruh Product Placement Iklan Samsung Galaxy Note 10 terhadap Minat Beli

Show simple item record

dc.contributor Ilmu Komunikasi
dc.creator Amelia, Vicky Rizky
dc.creator Rosyad, Udung Noor
dc.date 2020-08-23
dc.date.accessioned 2021-03-15T03:58:31Z
dc.date.available 2021-03-15T03:58:31Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/22854
dc.identifier 10.29313/.v6i2.22854
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/29328
dc.description Abstract. Product placement is a method used to increase the promotional activities of a product or service by presenting a product with the impression that the existence of the product is as the part of a film. This study aims to determine how much influence is the product placement of the Samsung Galaxy Note 10 ad in Drama Dr. Romantic Kim Season 2 regarding purchase requests from students of the Faculty of Medicine UNISBA 2017. The theories used to support this research include the theory of product placement and the theory of buying interest. This research uses multiple regression quantitative research method. The population in this study were students of the 2017 UNISBA Faculty of Medicine who had watched Dr. Romantic Kim Season 2 with a total of 182 people. The sample using the Solvin formula obtained 65 respondents. Test the prerequisite analysis with the classical assumption test. The results of this study indicate that there is an effect of product placement in Samsung Galaxy Note 10 advertisements on purchase intention.Keywords: Product Placement, Samsung Galaxy Note 10, Purchase Interest.Abstrak. Product placement adalah cara yang digunakan untuk meningkatkan kegiatan promosi sebuah produk atau jasa dengan menampilkan sesuatu produk dengan kesan bahwa keberadaan produk tersebut seolah-olah menjadi bagian dari cerita film. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh product placement iklan Samsung Galaxy Note 10 dalam Drama Korea Dr. Romantic Kim Season 2 terhadap minta beli Mahasiswa Fakultas Kedokteran UNISBA 2017. Teori yang digunakan untuk mendukung penelitian ini antara lain, teori product placement dan teori minat beli. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif regresi berganda. Populasi pada penelitian ini adalah Mahasiswa Fakultas Kedokteran UNISBA 2017 yang pernah menonton Drama Dr. Romantic Kim Season 2 dengan jumlah 182 orang. Sampel menggunakan rumus Solvin diperoleh 65 orang responden. Uji prasyarat analisis dengan uji asumsi klasik. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa adanya pengaruh product placement iklan Samsung Galaxy Note 10 terhadap minat beli.Kata kunci: Product Placement, Samsung Galaxy Note 10, Minat Beli.
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/22854/pdf
dc.rights Copyright (c) 2020 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 357-363
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 357-363
dc.source 2460-6537
dc.source 10.29313/.v6i2
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Product Placement, Samsung Galaxy Note 10, Minat Beli.
dc.title Pengaruh Product Placement Iklan Samsung Galaxy Note 10 terhadap Minat Beli
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account