Universitas Islam Bandung Repository

Hubungan antara Web Series "Jejak Rasa" dengan Minat Beli Konsumen

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ilmu Komunikasi
dc.creator Febriansyah, Reva
dc.creator Sofyan, Aning
dc.date 2021-01-21
dc.date.accessioned 2021-03-15T03:58:34Z
dc.date.available 2021-03-15T03:58:34Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/25605
dc.identifier 10.29313/.v7i1.25605
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/29347
dc.description Abstract. Along with the times in Indonesia, business actors or entrepreneurs are getting more advanced and developing in promoting the goods or services they offer. Now, the development of promotions in the form of advertisements in New Media has grown, the development of promotions in the form of advertisements in new media has started many of them, namely Instagram, Twitter, and also Youtube. The development of this promotion exists because of the times that have emerged new technologies such as the internet. One of the most widely used media for business companies to promote is Youtube. And this new innovation is advertising through youtube media which is packaged in a Web Series. The company that uses the Web Series as a medium for advertising is Eiger, Eiger has created a Web series entitled "Traces of Taste" and the audience for this Web series has reached millions. This study aims to determine how much the relationship between the Web Series entitled "Jejak Rasa" and consumer purchase interest after consumers watch the web series. This research uses advertising component theory which consists of video and audio from Morrisan. This research uses correlational quantitative method, which is how to get the data by distributing questionnaires to respondents. The sampling technique used in this study was purposive sampling method. Respondents in this study were members of the Gideon nature-loving community who had watched the Web series "Jejak Rasa" on the official Youtube Eiger account. Data obtained from the results of respondents' answers through questionnaires were analyzed using the Pearson product moment correlation. Based on the results of the analysis, it was found that there is a strong relationship between the web series "Jejak Rasa" and consumer buying interest with a correlation coefficient of 0.753.Keywords: New Media, Web Series, Buying interestAbstrak. Seiring dengan perkembangan zaman di Indonesia para pelaku usaha atau pengusaha semakin maju dan berkembang dalam mempromosikan barang atau jasa yang mereka tawarkan. Kini, perkembangan promosi dalam bentuk iklan di New Media telah berkembang, perkembangan promosi dalam bentuk iklan di media baru sudah mulai banyak diantaranya yaitu Instagram, Twitter, dan juga Youtube. Perkembangan promosi ini ada karena perkembangan zaman yang bermunculan teknologi-teknologi baru seperti internet. Salah satu media yang paling banyak digunakan perusahaan bisnis untuk berpromosi adalah Youtube. Dan inovasi baru baru ini adalah beriklan melalui media youtube yang dikemas dalam sebuah Web Series. Perusahaan yang menggunakan Web Series sebagai media beriklan adalah Eiger, Eiger membuat sebuah Web series yang berjudul “JejakRasa” dan penonton dari Web series ini sudah mencapai jutaan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar hubungan antara Web Series berjudul “Jejak Rasa” dengan Minat beli konsumen setelah konsumen menonton web series tersebut. Penelitian ini menggunakan teori komponen Iklan yang terdiri atas video dan audio dari Morrisan. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif korelasional yang cara mendapatkan datanya dengan menyebarkan kuesioner kepada responden. Teknik penarikan sampel pada penelitian ini menggunakan metode Purposive Sampling. Responden dalam penelitian ini adalah anggota komunitas pencinta alam Gideon yang sudah menonton Web series “Jejak Rasa” pada akun resmi Youtube Eiger. Data yang diperoleh dari hasil jawaban responden melalui kuesioner dianalisa menggunakan korelasi pearson product moment. Berdasarkan hasil analisis didapati bahwa terdapat hubungan yang kuat antara web series “Jejak Rasa” dengan minat beli konsumen dengan koefisien korelasi sebesar 0,753.Kata Kunci: New Media, Web Series, Minat beli
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/25605/pdf
dc.rights Copyright (c) 2021 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 7, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2021); 145-148
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 7, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2021); 145-148
dc.source 2460-6537
dc.source 10.29313/.v7i1
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject New Media, Web Series, Minat beli
dc.title Hubungan antara Web Series "Jejak Rasa" dengan Minat Beli Konsumen
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kuantitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account