Description:
Abstract: The purpose of this study was to obtain Food and Drink Product Quality findings at the Kopma Unisba Minicafe Shop Bandung, to obtain Promotion findings at the Kopma Unisba Minicafe Shop Bandung, to obtain the findings of the Final Consumer Purchase Decision at the Kopma Unisba Minicafe Store in Bandung and to obtain findings how much influence Quality of Food and Drink Products and Promotion of Final Consumer Purchase Decisions.The method used is a survey method and sampling technique is non probability accidential sampling. This type of research is quantitative verification. The population in this study were Bandung Islamic University Students. The sample taken was 100 respondents. Data analysis method used is multiple linear analysis aimed to determine the direction of the relationship between the independent variable (X1) and the independent variable (X2) with the dependent variable. The results of this test state that the variable Quality of Food and Drink Products partially has a significant effect on the Final Consumer Purchase Decision, and the Promotion variable partially has a significant effect on the Final Consumer Purchase Decision. And Simultaneously the variable Quality of Food and Drink Products and Promotion has a significant effect on the Purchase Decision of Final Consumers at Kopma Unisba Minicafe Store Bandung.Keywords: Product Quality, Promotion, Purchasing Decisions Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk memperoleh temuan Kualitas Produk Food and Drink pada Toko Minicafe Kopma Unisba Bandung, untuk memperoleh temuan Promosi pada Toko Minicafe Kopma Unisba Bandung, untuk memperoleh temuan Keputusan Pembelian Konsumen Akhir pada Toko Minicafe Kopma Unisba Bandung dan untuk memperoleh temuan seberapa besar pengaruh Kualitas Produk Food and Drink dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Akhir. Metode yang digunakan adalah metode survey dan teknik penarikan sample adalah non probability accidential sampling. Jenis penelitian ini adalah verifikatif kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah Mahasiswa Universitas Islam Bandung. Sample yang diambil adalah 100 orang responden. Metode analisa data yang digunakan adalah analisis linear berganda bertujuan untuk mengetahui arah hubungan antara variabel independen (X1) dan variabel independen (X2) dengan variabel dependen. Hasil pengujian ini menyatakan bahwa variabel Kualitas Produk Food and Drink secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Akhir, dan variabel Promosi secara parsial berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Akhir. Dan secara Simultan variabel Kualitas Produk Food and Drink dan Promosi berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Akhir pada Toko Minicafe Kopma Unisba BandungKata Kunci : Kualitas Produk, Promosi, Keputusan Pembelian