Universitas Islam Bandung Repository

The Analysis of Islamic Marketing Strategy on the Implementation of El Zatta Marketing Strategy of PT Zatta Mulya Industry Branch Bandung

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Wulandari, Annisa
dc.creator Iskandar, M. Roji
dc.creator Fauziah, N. Eva
dc.date 2016-02-13
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/hukum_ekonomi_syariah/article/view/2418
dc.description Product marketing always experiences challenges and dynamics. These challenges place during the Muslim fashion product marketing at PT Zatta Mulya Industry Branch Bandung. One factor in El Zatta marketing challenge is limited understanding of the members of the community about women's clothing fashion trends that Islam breath was especially welcome. The Phenomenon shows that the management of PT Zatta Mulya Industry is not maximized in the application of the moral values of Islam in its marketing activities. Whereas the values of real Islam marketing should be a reference in Muslim clothing product marketing activities in El Zatta as the product manufacturer. Based on the background of the problem, then there are formulation of problems and research objectives. (1) How is the provision of marketing strategy of fashion products Muslim according to Islamic teachings? (2) How is the implementation of product marketing strategy of El Zatta by management PT Zatta Mulya Industry Branch Bandung? (3) How is the Islamic marketing strategy compared to the implementation of product marketing strategy for El Zatta by PT Zatta Mulya Industry Branch Bandung? The method used in the preparation of this research is descriptive analytical method; the data used is primary and secondary data, and data collection techniques by means of surveys, interviews, and literature studies. The conclusion of this study is the provision Muslimah fashion product marketing strategy according to Islamic teachings is done based on justice, antarodhin / عن تراض and attaáwun / أتعاون, and is not concerned with the company only in the pursuit of profit, but the interests of consumers must also be considered. The marketing strategy by PT Zatta Mulya Industry is the marketing mix (marketing mix) which includes advertising, communication, and personal selling by not forgetting the values of Islam. Product marketing strategy by PT Zatta Mulya Industry has been in accordance with the marketing strategy according to Islamic teachings.
dc.description Dalam kegiatan pemasaran sebuah produk selalu mengalami tantangan dan dinamika. Tantangan tersebut terjadi juga pada pemasaran produk busana Muslimah di PT Zatta Mulya Industry Cabang Bandung. Salah satu faktor tantangan pemasaran di El Zatta adalah keterbatasan pemahaman anggota-anggota masyarakat mengenai trend fashion busana perempuan yang bernafaskan Islam pada khsusunya. Fenomena yang terjadi, menujukkan bahwa pihak manajemen PT Zatta Mulya Industry belum maksimal dalam penerapan nilai-nilai ajaran Islam dalam kegiatan pemasarannya. Padahal nilai-nilai pemasaran Islam sebenarnya harus menjadi acuan dalam kegiatan pemasaran produk busana muslimah di El Zatta  sebagai produsen produk. Berdasarkan latar belakang masalah tersebut, maka rumusan permasalah dan tujuan penelitian sebagai berikut : 1) Ketentuan strategi pemasaran produk busana Muslimah menurut ajaran Islam, 2) pelaksanaan strategi pemasaran produk El Zatta yang dilakukan manajemen PT Zatta Mulya Industry Cabang Bandung, dan 3) Analisis strategi pemasaran Islami terhadap pelaksanaan strategi pemasaran produk El Zatta di PT Zatta Mulya Industry Cabang Bandung? Metode penelitian yang digunakan dalam penyusunan penelitian ini adalah metode deskriptif analitis, data yang digunakan adalah data primer dan sekunder, dan teknik pengumpulan data dengan cara survai, wawancara, dan studi literatur. Kesimpulan dari penelitian ini adalah ketentuan strategi pemasaran produk busana Muslimah menurut ajaran Islam dilakukan dengan berlandaskan keadilan, antarodhin / عن تراض dan attaáwun / أتعاون, dan tidak mementingkan pihak perusahaan saja dalam mengejar keuntungan, akan tetapi kepentingan konsumen juga harus diperhatikan. Strategi pemsaran yang dilakukan PT Zatta Mulya Industry adalah strategi bauran pemasaran (marketing mix) yang meliputi advertising, komunikasi dan personal selling dengan tidak melupakan nilai-nilai Islam. Strategi pemasaran produk yang dilakukan PT Zatta Mulya Industry telah sesuai dengan strategi pemasaran menurut ajaran Islam.
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Hukum Ekonomi Syariah
dc.publisher Prosiding Keuangan & Perbankan Syariah
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/hukum_ekonomi_syariah/article/view/2418/pdf
dc.source Prosiding Hukum Ekonomi Syariah; Vol 2, No 1, Prosiding Hukum Ekonomi Syariah (Februari, 2016); 161-168
dc.source Prosiding Keuangan & Perbankan Syariah; Vol 2, No 1, Prosiding Hukum Ekonomi Syariah (Februari, 2016); 161-168
dc.source 2460-2159
dc.subject Proceedings of Financial Institutions and Syariah Banking
dc.subject Islamic Marketing, Marketing Strategy, Product El-Zatta
dc.subject Keuangan & Perbankan Syariah
dc.subject Pemasaran Islami, Strategi Pemasaran, dan Produk El-Zatta
dc.title The Analysis of Islamic Marketing Strategy on the Implementation of El Zatta Marketing Strategy of PT Zatta Mulya Industry Branch Bandung
dc.title Analisis Strategi Pemasaran Islami Terhadap Pelaksanaan Strategi Pemasaran Produk El Zatta Di PT Zatta Mulya Industry Cabang Bandung
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type qualitative
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account