Universitas Islam Bandung Repository

The Analysis of Murabahah Marketing Strategy on the Product Gold Installment to Enhance Customer Numbers in PT Bank Syariah Mandiri Branch Office Ahmad Yani Bandung

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator wulandari, Andi Iga
dc.creator Hidayat, Asep Ramdan
dc.creator Nurhayati, Nunung
dc.date 2016-02-16
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/hukum_ekonomi_syariah/article/view/2525
dc.description In Indonesia now has many emerging types of Islamic Banking is growing now. Bank Syariah Mandiri, which is one of the Islamic financial institutions, which proved to be very good. In the installment savings Gold has a good reputation in managing customers' savings gold. Savings Bank Syariah Mandiri gold is called gold installment of BSM products. Formulation of the problem in this research is how the implementation of the marketing strategy in PT Bank Syariah Mandiri Ahmad Yana, how the number of customer financing murabaha installment of gold at PT Bank Syariah Mandiri Branch Office Ahmad Yani, how the analysis of marketing strategies Islamic Bank Madniri Branch Office Ahmad Yani of the number of customers of products murabaha financing installment of gold. The purpose of this study is to investigate the implementation of the marketing strategy of murabaha financing products gold installment in the bank Syariah Mandiri Branch Office Ahmad Yani, Total customer financing products murabaha installment of gold in the bank Syariah Mandiri Branch Office Ahmad Yani, and analysis of marketing strategies murabaha financing gold installment increase the number of customers. The method used is descriptive method is the method of describing a phenomenon, event, occurrence, happening now. The goal is focused on solving the problems as they are at the time of research conducted. In this case, it is to practice marketing strategy murabaha financing installment of gold by the Bank Syariah Mandiri and the effects on the increase in the number of customers. The results of this study concluded that the marketing strategy of Bank Syariah Mandiri, namely advertising, sales promotion, special events and experiences, individual sales, direct marketing, word of mouth marketing and interactive marketing.
dc.description Di Indonesia kini telah banyak bermunculan jenis-jenis Bank Syariah yang berkembang pada saat ini. Bank Syariah Mandiri yang merupakan salah satu lembaga keuangan syariah yang terbukti sangat baik. Didalam tabungan cicil emas memiliki reputasi yang cukup baik dalam mengelola tabungan emas milik nasabah. Tabungan emas Bank Syariah Mandiri ini dinamakan Produk BSM cicil emas. Rumusan masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana pelaksanaan strategi pemasaran di PT Bank Syariah Mandiri Ahmad Yani, bagaimana jumlah nasabah pembiayaan murabahah cicil emas di PT Bank Syariah Mandiri Kantor Cabang ahmad Yani, bagaimana analisis startegi pemasaran Bank Syariah Madniri Kantor Cabang Ahmad Yani terhadap jumlah nasabah produk pembiayaan murabahah cicil emas. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pelaksanaan strategi pemasaran pembiayaan murabahah produk cicil emas  di bank Syariah Mandiri Kantor Cabang Ahmad Yani, Jumlah nasabah produk pembiayaan murabahah cicil emas di bank Syariah Mandiri Kantor  Cabang Ahmad Yani, dan analisi strategi pemasaran pembiayaan murabahah roduk cicil emas dalam meningkatkan jumlah nasabah. Metode yang digunakan adalah Metode deskriptif  yaitu metode yang mendeskripsikan suatu gejala, peristiwa, kejadian, yang terjadi pada saat sekarang. Tujuannya adalah memusatkan perhatian kepada pemecahan masalah-masalah sebagaimana adanya pada saat penelitian dilaksanakan. Dalam hal ini menelitik praktik strategi pemasaran pembiayaan murabahah cicil emas yang dilakukan Bank Syariah Mandiri serta engaruhnya terhadapa peningkatan jumlah nasabah. Hasil penelitian ini menyimpulkan bahwa strategi pemasaran yang dilakukan Bank Syariah Mandiri yaitu periklanan, promosi penjualan, acara khusus dan pengalaman, penjualan perorangan, pemasaran langsung, pemasaran dari mulut ke mulut dan pemasaran interaktif. Analisi strategi pemasaran pembiayaan murabahah produk cicil emas dalam meningkatkan jumlah nasabah menunjukan strategi pemasaran yang sudah baik. 
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Hukum Ekonomi Syariah
dc.publisher Prosiding Keuangan & Perbankan Syariah
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/hukum_ekonomi_syariah/article/view/2525/pdf
dc.source Prosiding Hukum Ekonomi Syariah; Vol 2, No 1, Prosiding Hukum Ekonomi Syariah (Februari, 2016); 373-378
dc.source Prosiding Keuangan & Perbankan Syariah; Vol 2, No 1, Prosiding Hukum Ekonomi Syariah (Februari, 2016); 373-378
dc.source 2460-2159
dc.subject Proceedings of the Financial Institutions and Syariah Banking
dc.subject Marketing Strategy, Murabahah, Gold Installment
dc.subject Keuangan dan Perbankan Syariah
dc.subject Strategi Pemasaran, Pembiayaan Murabahah, Cicil Emas
dc.title The Analysis of Murabahah Marketing Strategy on the Product Gold Installment to Enhance Customer Numbers in PT Bank Syariah Mandiri Branch Office Ahmad Yani Bandung
dc.title Analisis Strategi Pemasaran Pembiayaan Murabahah pada Produk Cicil Emas dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah di PT Bank Syariah Mandiri Bandung Kantor Cabang Ahmad Yani
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type -
dc.type


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account