The mass media is now becoming one of the means of dissemination of information, one that ever received public is about information plane crash AirAsia QZ 8501 in December 2014, one of the participating media proclaim that information is Metro TV that broadcast in one program that is Breaking News , New information about something that provides the foundation for the formation of new cognitive attitude toward it. The purpose of this study is the author would like to know how the relationship between the intensity of watching the crash of AirAsia with the knowledge, emotional feelings and tendencies students about air transport safety, how the relationship between the content of the message crash of AirAsia with the knowledge, emotional feelings and tendencies of students about safety air transport and how the relationship between the quality of the message crash of Ai Asia with the knowledge, emotional feelings and the tendency of students to act on air transport safety.This study uses a quantitative method with the correlational. A strong relationship with the result of the test SPSS is 0,681it mean there is a relationship between exposure to air accident information AirAsia QZ 8501 with student attitudes.
Media massa saat ini menjadi salah satu alat penyebarluasan informasi, salah satu informasi yang pernah diterima khalayak adalah mengenai kecelakaan pesawat AirAsia QZ 8501 pada bulan Desember 2014, salah satu media yang ikut memberitakan informasi tersebut adalah Metro TV yang menayangkan dalam salah satu programnya yaitu Breaking News. Adanya informasi baru mengenai sesuatu hal memberikan landasan pengetahuan baru bagi terbentuknya sikap terhadap hal tersebut. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui bagaimana hubungan antara intensitas menonton kecelakaan AirAsia dengan pengetahuan, perasaan emosional dan kecenderungan bertindak mahasiswa tentang keselamatan transportasi udara, bagaimana hubungan antara isi pesan kecelakaan AirAsia dengan pengetahuan, perasaan emosional dan kecenderungan bertindak mahasiswa tentang keselamatan transportasi udara dan bagaimana hubungan antara kualitas pesan kecelakaan AirAsia dengan pengetahuan, perasaan emosional dan kecenderungan bertindak mahasiswa tentang keselamatan transportasi udara. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan pendekatan korelasional Dari Hasil penelitian dengan tes uji SPSS terdapat hubungan yang kuat yaitu 0,681 ini diketahui bahwa terdapat hubungan antara terpaan informasi kecelakaan pesawat AirAsia QZ 8501 dengan sikap mahasiswa. Kata kunci : Komunikasi massa, Terpaan informasi, Sikap