The writer is interested in this issue being examined because the writer thinks that the capability to communicate well is now an important aspect for all people. Dj Arie School is one of training centers in Bandung for improving people’s public speaking skill. Dj Arie School has a modern curriculum which 100% emphasizes on practice and its consistency to create reliable broadcasters, public speakers, and presenters every month because these kinds of jobs indeed need a good communication skill. Due to those reasons, this research aims to find the correlation between teaching staffs and students’ soft skill at Dj Arie Shool in communication. The method used in this research is simple correlation method. This method is used to examine whether there is a correlation or not between the two variables used. Besides that, the Rank Spearman correlation coefficient technique is applied as the two variables in this research belong to ordinal scale variables. The objects of this research are the registered and active students at Dj Arie School. However, not all registered and active students at Dj Arie School are taken as the research objects. The objects of this research are students from 4 different generations active in learning activities at Dj Arie School. They are from 120, 121, 122 class and IHT 39 class. Based on the research analysis, there are 4 sub-hypothesis indicating the correlation between the two variables in this research. It can be concluded that the credibility of teaching staffs at Dj Arie School affects students’ skill in communication.
Penulis tertarik dengan masalah yang diteliti karena menurut penulis mampu berkomunikasi dengan baik adalah hal yang sudah menjadi kepentingan semua orang. Dj Arie School merupakan salah satu sekolah pelatihan public speaking yang ada di kota Bandung. Dj Arie School sendiri mempunyai kurikulum yang modern yang mengacu pada 100% praktek dan konsisten mencetak para broadcaster, public speaker, presenter yang handal setiap bulannya yang tentunya pekerjaan tersebut membutuhkan kemampuan komunikasi yang baik. Berdasarkan hal tersebut, maka tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara kredibilitas staf pengajar Dj Arie School dengan keterampilan siswa berkomunikasi. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode Korelasional sederhana (Simple Corellation), yaitu untuk mengetahui apakah terdapat hubungan di antara masing-masing variabel. Dalam penelitian ini, karena kedua variabel yang diteliti adalah berskala ordinal, maka digunakan teknik koefisien korelasi Rank Spearman. Populasi dalam penelitin ini adalah siswa Dj Arie School yang telah terdaftar melakukan kegiatan belajar mengajar. Mengingat banyaknya siswa dj Arie School yang telah melakukan proses belajar mengajar, maka penulis mengambil sampel dari 4 angkatan yang dinilai sedang aktif melakukan kegiatan belajar mengajar, yaitu angkatan 120,121,122 dan IHT 39. Berdasarkan pengujian yang dilakukan, diperoleh hasil dari 4 sub-hipotesis menujukan adanya hubungan di antara kedua variabel tersebut. Dengan demikian, dapat disimpulkan bahwa kredibilitas staf pengajar Dj Arie School dapat mempengaruhi keterampilan siswa berkomunikasi.