Universitas Islam Bandung Repository

Pengaruh Tayangan Korean Pop di Internet terhadap Perilaku Keagamaan Mahasiswa Fakultas Syariah Unisba

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Dakwah
dc.creator Sari, Ismi Faladila
dc.date 2018-01-27
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/dakwah/article/view/10194
dc.description Abstract. Mass media plays an important role in the development of a social phenomenon. The development of social phenomena is also inseparable from the audience who menggemarinya. Audiences seemed to carry on every beauty that the media displayed. So is the case with Korean pop, whatever the media show about Korean pop looks interesting to try and imitate. Korean pop is a popular music from korea that spread to other countries including Indonesia. Based on the background of problems that have been described before, it can be formulated problems in this research is, How the influence of Korean pop shows on the internet to the religious behavior of Unisba Syariah faculty students. Is the dominant factor that raises the influence on the behavior toward religious behavior of Unisba Syariah faculty students. This research uses quantitative descriptive data analysis method with survey type. Data obtained using questionnaires which then performed analysis testing using SPSS 20.0 for windows release software. Based on the research results, Korean pop shows on the internet have a positive relationship to the behavior towards religious behavior of Unisba Syariah faculty students although not significant.Keywords: Korean Pop, Media Internet, Religious behavior Abstrak. Media massa memegang peran penting dalam perkembangan suatu gejala sosial. Perkembangan gejala sosial tersebut juga tidak terlepas dari khalayak yang menggemarinya. Khalayak seakan terbawa pada setiap keindahan yang ditampilkan media. Begitu pun halnya dengan Korean pop, apapun yang ditampilkan media tentang Korean pop terlihat menarik untuk dicoba dan ditiru. Korean pop adalah musik popular dari korea yang menyebar ke negara-negara lain termasuk Indonesia. Berdasarkan latar belakang masalah yang telah diuraikan sebelumnya, maka dapat dirumuskan permasalahan dalam penelitian ini yaitu, Bagaimana pengaruh tayangan Korean pop di internet terhadap perilaku keagamaan mahasiswa fakultas Syariah Unisba. Apakah faktor dominan yang memunculkan pengaruh terhadap perilaku terhadap perilaku keagamaan mahasiswa fakultas Syariah Unisba. Penelitian ini menggunakan metode analisis data deskriptif kuantitatif dengan jenis penelitian survei. Data yang diperoleh menggunakan kuesioner yang kemudian dilakukan pengujian analisis dengan menggunakan software SPSS 20.0 for windows release. Berdasarkan hasil penelitian, tayangan Korean pop di internet memiliki hubungan yang positif terhadap perilaku terhadap perilaku keagamaan mahasiswa fakultas Syariah Kata Kunci: Korean Pop, Media Internet, Perilaku Keagamaan
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Universitas Islam Bandung
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/dakwah/article/view/10194/pdf
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/dakwah/article/downloadSuppFile/10194/1973
dc.rights Copyright (c) 2018 Prosiding Komunikasi Penyiaran Islam
dc.source Prosiding Komunikasi Penyiaran Islam; Vol 4, No 1, Komunikasi Penyiaran Islam (Februari, 2018); 120-123
dc.source Prosiding Komunikasi Penyiaran Islam; Vol 4, No 1, Komunikasi Penyiaran Islam (Februari, 2018); 120-123
dc.source 2460-6405
dc.subject Komunikasi Penyiaran Islam
dc.subject Korean Pop, Media Internet, Perilaku Keagamaan
dc.title Pengaruh Tayangan Korean Pop di Internet terhadap Perilaku Keagamaan Mahasiswa Fakultas Syariah Unisba
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kuantitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account