The development of Internet in Indonesia increasingly prevalent with the emergence of various social media, one of them is the social media Line. With the sharing feature in Line’s timeline, people use it to share information to other Line user. From there, an official account of citizen journalism in Margahayu Raya Complex was formed. The purpose of this research is to know whether there is any difference in the level of demand (Gratification Sought / GS) of media reader with the level of satisfaction (Gratification Obtained / GO) after reading the media. This research is a quantitative-comparative, i.e. research to compare the similarities and differences of two or more of the facts and the properties of the object under study by a particular framework. The respondents of this study were residents of Margahayu Raya Complex, Bandung. From the results of this research, citizen journalism of Info Margahayu Raya is able to give satisfaction in general information seeking, decisional utility, entertainment, interpersonal utility, and social Interaction. Because of the aspects, there is no significant difference between the levels of citizen journalism in the Info Margahayu Raya with a degree of satisfaction. This means that the needs of citizens Margahayu Raya Bandung in general have been met by the media.
Berawal dari ketertarikan penulis akan perkembangannya internet di Indonesia yang semakin marak dengan munculnya berbagai macam media sosial, salah satunya media sosial berbasis chatting Line. Dengan adanya fitur sharing timeline di Line, masyarakat memanfaatkannya untuk berbagi informasi kepada pengguna Line lainnya. Dari sana lah terbentuknya akun resmi jurnalisme warga di Komplek Margahayu Raya Bandung. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui adakah perbedaan tingkat kebutuhan (Gratification Sought/GS) pembaca media dengan tingkat kepuasannya (Gratification Obtained/GO) setelah membaca media tersebut. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif komparatif, yakni penelitian yang ingin membandingkan persamaan dan perbedaan dua atau lebih fakta-fakta dan sifat-sifat objek yang diteliti berdasarkan kerangka pemikiran tertentu. Responden dari penelitian ini adalah warga Komplek Margahayu Raya Kota Bandung. Dari hasil penelitian ini diketahui bahwa media jurnalisme warga Info Margahayu Raya mampu memberikan kepuasan dalam aspek General Information Seeking, Decisional Utility, Entertainment, Interpersonal Utility, Parasocial Interaction kepada responden. Karena dari semua aspek tidak ada perbedaan yang signifikan antara tingkat kebutuhan pembaca media jurnalisme warga Info Margahayu Raya dengan tingkat kepuasan. Artinya kebutuhan warga Margahayu Raya Bandung secara umum telah terpenuhi