Universitas Islam Bandung Repository

The Correlation of Brand Image in Apple Product with Purchase Decision of Balikpapan University Students

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ilmu Komunikasi
dc.creator Diyah, Halimatussa
dc.creator Nurhastuti, Nurhastuti
dc.date 2018-08-11
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:43:13Z
dc.date.available 2019-09-12T05:43:13Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/13689
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24381
dc.description Abstract. this research entitled "The Correlation Of Brand Image In Apple Product With Purchase Decision Of Balikpapan University Students", which aims to determine the correlation of the iPhone product brand to the decision of the University of Balikpapan Student purchase. Brand is an element that reflects the whole of a product and service. Brands have a psychological influence in determining purchasing decisions. This is caused by the image that appears in the minds of consumers so that ultimately affect consumers in buying these products. The cosumer will be more likely to be interested in choosing a product with a good image. This shows that brand image affects purchasing decisions. The method used is quantitative correlation research method. The data collection technique is in the form of a questionnaire of research with 100 respondents and interviews with one of the respondents and a library study relavan. The results showed that in determining the correlation to purchase iPhone products influenced by brand image that is the Favorability of brand, Strength of brand, and Uniqueness of brand. In this study the uniqueness of the brand is the most powerful in influencing the decision to buy iPhone product with the value of correlation coefficient of 0.804, then Favorability of the brand with a correlation coefficient of 0.729 in influencing purchasing decisions, and strength of the brand with a correlation coefficient of 0.689. Then all the elements have a strong influence on the decision of purchasing University of Balikpapan Students to iPhone products.Keywords: Brand Image (Brand image), Brand Advantage, Brand Strength, Uniqueness, Purchasing Decisions. Abstrak. Penelitian ini berjudul “Hubungan Brand Image Produk iPhone Dengan Keputusan Pembelian”, yang bertujuan untuk mengetahui hubungan yang terdapat dalam merek produk iPhone dengan keputusan pembelian Mahasiswa Universitas Balikpapan. Merek merupakan suatu elemen yang mencerminkan keseluruhan dari suatu produk dan jasa. Merek memiliki hubungan psikologis dalam menentukan keputusan pembelian. Hal ini disebabkan oleh citra (image) yang muncul dalam benak konsumen sehingga pada akhirnya memhubungani konsumen dalam membeli produk tersebut. Ini menunjukkan bahwa citra merek (brand image) memhubungani keputusan pembelian. Metode yang digunakan yaitu metode penelitian korelasi kuantitatif. Teknik pengumpulan datanya yaitu berupa angket penelitian dengan 100 responden dan wawancara dengan salah satu responden dan studi kepustakaan yang relavan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa dalam menentukan keputusan pembelian produk iPhone dihubungani oleh citra merek (brand image) yaitu keunggulan merek, kekuatan merek, dan keunikan merek. Pada penelitian ini keunikan merek adalah yang paling kuat dalam memhubungani keputusan pembelian produk iPhone yaitu dengan nilai koefisien korelasi sebesar 0,804, lalu keunggulan merek dengan koefisien korelasi sebesar 0,729 dalam memhubungani keputusan pembelian, dan kekuatan merek dengan koefisien korelasi sebesar 0,689. Maka seluruh unsur memiliki hubungan yang kuat dengan keputusan pembelian Mahasiswa Universitas Balikpapan dengan produk iPhone.Kata Kunci: Citra Merek (brand image), Keunggulan Merek, Kekuatan Merek, Keunikan Merek, Keputusan Pembelian
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/13689/pdf
dc.rights Copyright (c) 2018 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 4, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2018); 941-946
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 4, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2018); 941-946
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Citra Merek (brand image), Keunggulan Merek, Kekuatan Merek, Keunikan Merek, Keputusan Pembelian
dc.title The Correlation of Brand Image in Apple Product with Purchase Decision of Balikpapan University Students
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kuantitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account