Universitas Islam Bandung Repository

Pengaruh Harga dan Kualitas Produk terhadap Minat Beli Konsumen

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ekonomi Bisnis
dc.creator Kurnia, Leni
dc.creator Tresnati, Ratih
dc.creator Akbar, M. Malik
dc.date 2019-08-09
dc.date.accessioned 2019-09-13T04:14:52Z
dc.date.available 2019-09-13T04:14:52Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/manajemen/article/view/18872
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/25842
dc.description Abstract. This research is used to determine the application of Product Prices and Quality to DOA Online Stores by Dewi Sandra, to find out how respondents respond to Prices at DOA Online Stores by Dewi Sandra, to find out how respondents respond to Product Quality at DOA Online Stores by Dewi Sandra, to find out the Interest in Buying consumers at DOA Online Store by Dewi Sandra, also to find out how much influence the price and quality of products on buying interest. The method used is a survey method, and the type of research used is qualitative and quantitative types, the technique used in sample collection is the non probability purpose sampling technique. The sample used in this study were 100 respondents. Data collection techniques using questionnaires. The method used is the method of multiple linear regression analysis to determine the relationship between the independent variable and the dependent variable. The application made by DOA Online Store by Dewi Sandra is sufficient. Respondents' responses from the DOA Online Store by Dewi Sandra were sufficient. The results of the study in order to show the influence of price and product quality on consumer buying interest.Keywords: Price, Product Quality, Consumer Purchase InterestAbstrak. Penelitian ini digunakan untuk mengetahui penerapan Harga dan Kualitas Produk terhadap pada Online Store DOA by Dewi Sandra, untuk mengetahui bagaimana tanggapan responden terhadap Harga di Online Store DOA by Dewi Sandra, untuk mengetahui bagaimana tanggapan responden terhadap Kualitas Produk di Online Store DOA by Dewi Sandra, untuk mengetahui Minat Beli konsumen di Online Store DOA by Dewi Sandra juga untuk mengetahui seberapa besar pengaruh harga dan kualitas produk terhadap minat beli. Metode yang digunakan adalah metode survey, dan jenis penelitian yang digunakan adalah jenis kualitatif dan kuantitatif, teknik yang digunakan dalam pengumpulan sample yakni teknik non probability purpose sampling. Sample yang digunakan dalam penelitian ini sebanyak 100 responden. Teknik pengumpulan data menggunakan kuisioner. Metode yang digunakan adalah metode analisis regresi linier berganda untuk mengetahui hubungan antara variabel independen dan variabel dependen. Penerapan yang dilakukan oleh Online Store DOA by Dewi Sandra adalah cukup. Tanggapan rensponden terdahap Online Store DOA by Dewi Sandra  cukup. Hasil penelitian guna menunjukan adanya pengaruh harga dan kualitas produk terhadap minat beli konsumen.Kata Kunci : Harga, Kualitas Produk, Minat Beli Konsumen
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Universitas Islam Bandung
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/manajemen/article/view/18872/pdf
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/manajemen/article/downloadSuppFile/18872/3870
dc.rights Copyright (c) 2019 Prosiding Manajemen
dc.source Prosiding Manajemen; Vol 5, No 2, Prosiding Manajemen (Agustus, 2019); 1326-1331
dc.source Prosiding Manajemen; Vol 5, No 2, Prosiding Manajemen (Agustus, 2019); 1326-1331
dc.source 2460-6545
dc.subject Manajemen
dc.subject Harga, Kualitas Produk, Minat beli Konsumen
dc.title Pengaruh Harga dan Kualitas Produk terhadap Minat Beli Konsumen
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kuantitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account