dc.contributor |
Ilmu Komunikasi |
|
dc.creator |
Yusuf, Ariel |
|
dc.creator |
Rosyad, Udung Noor |
|
dc.date |
2020-08-25 |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-15T03:58:46Z |
|
dc.date.available |
2021-03-15T03:58:46Z |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/23879 |
|
dc.identifier |
10.29313/.v6i2.23879 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/29354 |
|
dc.description |
Abstract. The increasing number of coffee shop businesses in the city of Bandung makes the owners of the coffee shop business make sales promotion strategies in attracting consumer interest. One coffee shop that conducts sales promotions as well as being the object of research is Binar Coffee where sales promotions are carried out in the form of "Pay-Like" sales promotion. The purpose of this study is to determine the relationship between sales promotion "pay-like" with consumer buying interest, and the relationship between sales promotion with an increase in consumer purchases. This type of research is quantitative correlational. The research method used is a quantitative correlational survey method in the form of distributing questionnaires distributed in the form of Google Form to 61 respondents or consumers of Binar Coffee who carry out transactions using "pay-like" sales promotions. The technique of determining the sample using the Slovin formula as many as 61 consumers from Binar Coffee. Based on the results of the research and data processing of the questionnaire, it is concluded that between the sales promotion variables with buying interest has a positive relationship, where the better the sales promotion, the consumer buying interest will increase. From the results of processing the questionnaire, it was also seen that the promotion of "pay-and-like" sales could increase product sales, especially in brewed coffee products.Keywords: Sales promotion, Interest to buy, Bayar Suka-SukaAbstrak. Semakin banyaknya jumlah bisnis kedai kopi di kota Bandung membuat pemilik dari bisnis kedai kopi melakukan strategi promosi penjualan dalam menarik minat konsumen. Salah satu kedai kopi yang melakukan promosi penjualan sekaligus menjadi objek penelitian adalah Binar Coffee dimana promosi penjualan yang dilakukan berupa promosi penjualan “Bayar Suka-Suka”. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara promosi penjualan “Bayar suka-suka” dengan minat beli konsumen, dan hubungsn antara promosi penjualan dengan peningkatan pembelian konsumen. Jenis penelitian ini adalah kuantitatif korelasional. Metode penelitian yang digunakan adalah kuantitatif korelasional dengan metode survey berupa penyebaran kuisioner yang disebarkan dalam bentuk Google Form kepada 61 responden atau konsumen dari Binar Coffee yang melakukan transaksi menggunakan promosi penjualan “Bayar suka-suka”. Teknik penentuan sampel menggunakan rumus Slovin sebanyak 61 konsumen dari Binar Coffee. Berdasarkan hasil penelitian dan pengolahan data kuisioner, maka diperoleh kesimpulan yaitu antara variabel promosi penjulan dengan minat beli memiliki hubungan yang positif, dimana semakin baik promosi penjualan maka akan semakin meningkat pula minat beli konsumen. Dari hasil pengolahan kuisioner juga terlihat bahwa promosi penjualan “bayar suka-suka” dapat meningkatkan penjualan produk, khususnya pada produk kopi tubruk.Kata Kunci: Promosi penjualan, Minat beli, Bayar suka-suka |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
eng |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/23879/pdf |
|
dc.rights |
Copyright (c) 2020 Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 527-532 |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 527-532 |
|
dc.source |
2460-6537 |
|
dc.source |
10.29313/.v6i2 |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
Promosi penjualan, Minat beli, Bayar suka-suka |
|
dc.title |
Hubungan Promosi Penjualan dengan Minat Beli Konsumen |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Kualitatif |
|