dc.contributor |
Fakultas Ilmu Komunikasi |
|
dc.creator |
Wahyu, Bima |
|
dc.creator |
Maryani, Anne |
|
dc.date |
2019-01-26 |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-12T05:42:51Z |
|
dc.date.available |
2019-09-12T05:42:51Z |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/15608 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/24151 |
|
dc.description |
Abstract: Communication is one of the significant activities for the success of marketer organizations, especially when conducting dialogues with consumers. Dialogue with consumers is a strategic way to gain excellence in penetrating the same market. This research was conducted at the company "DS Auto" using the theory of Direct Marketing according to (Saladin, Achmad 2010: 224) has six forms, namely Face-to-Face Selling (Direct To Face Selling), Direct Mail Marketing (Direct Mail Marketing); Direct Marketing (Catalog Marketing), Telemarketing, Marketing through kiosks (Kiosk Marketing) and the last is Online Channels. The method used is quantitative with a descriptive approach. Opinion from the form of face-to-face sales shows "DS Auto" managed to attract the sympathy of consumers to decide to buy their products and the opinions obtained from the results of this study can be classified as good. Opinion from the form of telemarketing shows consumers are satisfied with the services provided by "DS Auto" by telephone. Opinion from the form of online channels, it is well received by consumers, and makes consumers feel interested in buying products on DS AutoKeywords: marketing communication, direct marketing, facetoface selling, telemarketing, online channelsAbstrak : Komunikasi menjadi salah satu aktivitas yang signifikan bagi keberhasilan organisasi pemasar, terutama saat melakukan dialog dengan konsumen. Melakukan dialog dengan konsumen adalah cara strategis untuk mendapatkan keunggulan dalam melakukan penetrasi di pasar yang sama. Penelitian ini dilakukan pada perusahaan “DS Auto” dengan menggunakan teori Direct Marketing menurut (Saladin, Achmad 2010: 224) memiliki enam bentuk, yakni Penjualan Tatap Muka (Face To Face Selling), Pemasaran Direct Mail (Direct Mail Marketing); Pemasaran Langsung (Catalog Marketing), Telemarketing, Pemasaran melalui kios (Kiosk Marketing) dan yang terakhir adalah Saluran Online (Online Channel). Metode yang digunakan adalah kuantitatif dengan pendekatan deskriptif. Opini dari bentuk penjualan tatap muka menunjukkan “DS Auto” berhasil menarik simpati konsumen untuk memutuskan membeli produk mereka dan opini yang didapatkan dari hasil penelitian ini dapat tergolong baik. Opini dari bentuk telemarketing menunjukkan konsumen merasa puas dengan pelayanan yang diberikan oleh “DS Auto” melalui telepon. Opini dari bentuk saluran online, hal tersebut diterima baik oleh konsumen, dan membuat konsumen merasa tertarik untuk membeli produk di DS AutoKata Kunci: komunikasi pemasaran, direct marketing, facetoface selling, telemarketing, saluran online |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
eng |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.publisher |
Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/15608/pdf |
|
dc.rights |
Copyright (c) 2019 Prosiding Manajemen Komunikasi |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 5, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2019); 244-249 |
|
dc.source |
Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 5, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2019); 244-249 |
|
dc.source |
2460-6537 |
|
dc.subject |
Manajemen Komunikasi |
|
dc.subject |
komunikasi pemasaran, direct marketing, facetoface selling, telemarketing, saluran online |
|
dc.title |
Opini Tentang Komunikasi Pemasaran Direct Marketing Pedagang Mobil Bekas |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
kualitatif |
|