Universitas Islam Bandung Repository

Koordinasi antar Karyawan Dalam Membangun Brand Image Cups Coffee and Kitchen di Kalangan Konsumen

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ilmu Komunikasi
dc.creator Alhaq, Firdaus Mohammad
dc.creator Rochim, Moch
dc.date 2018-08-09
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:43:11Z
dc.date.available 2019-09-12T05:43:11Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/12767
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24362
dc.description Abstract. Cups Coffee & Kitchen is one of the cafes in the city of Bandung. Cafe by presenting excellent service quality at all times to guests. This satisfaction can be achieved by providing good quality products in terms of food, bevarage, ambience and service. In providing services and satisfaction with consumers, good communication must be done so that consumers can clearly receive the message. This is related to coordination between employees in building the brand image of Cups Coffee and Kitchen The objectives of this research are: (1) To find out the vertical communication of employees Cups Coffee and Kitchen (2) To find out the horizontal communication of employees Cups Coffee and Kitchen (3) To know the diagonal communication of employees of Cups Coffee and Kitchen. The method used in this study is a quantitative method using a descriptive approach. Data collection techniques in this study were questionnaires to all employees, interviews with Cups Coffee and Kitchen consumers and literature studies. The results of this study were that communication by Cups Coffee and Kitchen employees was fairly good. Seeing from vertical, horizontal and diagonal communication of employees. So that coordination by employees can affect the brand image of Cups Coffee and Kitchen. This was revealed by several consumers who were often visited Cups Coffee and Kitchen.Keywords: Organizational Communication, Coordination, Brand Image, Cups Coffee Abstrak. Cups Coffee & Kitchen adalah salah satu kafe di Kota Bandung. Kafe dengan menyuguhkan kualitas service yang excellent setiap saat kepada tamu. Kepuasan tersebut dapat dicapai dengan memberikan kualitas produk yang baik dari segi food, bevarage, ambience dan service. Dalam memberikan pelayanan serta kepuasan terhadap konsumen harus dilakukan komunikasi yang baik agar konsumen dapat dengan jelas pesan yang diterima nya. Hal itu berbuhungan dengan koordinasi antar karyawan dalam membangun brand image Cups Coffee and Kitchen. Tujuan Penelitian ini adalah : (1) Mengetahui komunikasi vertikal karyawan Cups Coffee and Kitchen (2) Mengetahui komunikasi horizontal karyawan Cups Coffee and Kitchen (3) Mengetahui komunikasi diagonal karyawan Cups Coffee and Kitchen. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan menggunakan pendekatan deskriptif. Teknik pengambilan data dalam penelitian ini adalah kuesioner kepada seluruh karyawan, wawancara konsumen Cups Coffee and Kitchen dan studi kepustakaan. Hasil penelitian ini adalah komunikasi yang dilakukan karyawan Cups Coffee and Kitchen sudah terbilang baik. Melihat dari komunikasi vertikal, horizontal dan diagonal karyawan. Sehingga koordinasi yang dilakukan oleh karyawan dapat mempengaruhi brand image dari Cups Coffee and Kitchen. Hal itu di ungkapkan oleh beberapa konsumen yang terbilang sering mengunjungi Cups Coffee and Kitchen. Kata kunci: Komunikasi organisasi, Koordinasi, Brand Image, Cups Coffee
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/12767/pdf
dc.rights Copyright (c) 2018 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 4, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2018); 778-782
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 4, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2018); 778-782
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Komunikasi organisasi, Koordinasi, Brand Image, Cups Coffee
dc.title Koordinasi antar Karyawan Dalam Membangun Brand Image Cups Coffee and Kitchen di Kalangan Konsumen
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Advanced Search

Browse

My Account