Universitas Islam Bandung Repository

Fungsi Strategi HUMAS dalam Program Hearing Dialog Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ekonomi dan Bisnis
dc.creator Rosdayani, Fridha Felisa
dc.creator Yuningsih, Ani
dc.date 2019-08-07
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/16924
dc.description Abstract.One characteristic of people's political participation includes the existence of inputs in the form of community aspirations which can be technically said to be demands and support from the community. Public Relations of the West Java DPRD Secretariat carry out the Dialogue Hearing Program having a PR strategy with the aim of facilitating the West Java community in expressing their aspirations and complaints and fostering good relations.This study uses qualitative research with a case study approach. The theory used in this study is the theory of Excellence. The data collection of this research are interviews, observation, documentation / archives, internet and literature studies.The results of this study indicate that the West Java DPRD Secretariat Public Relations strategy creates and fosters relationships with OPD has been optimal, the communication strategy carried out by the Provincial DPRD Secretariat Public Relations effectively and intensively using two way symmetric or two way communication. West Java DPRD Secretariat Public Relations in facilitating aspirations and complaints has been maximized by using the planning and management stages.Keywords: Aspiration, Dialogue Hearing, Public Relations Strategy, Communication, MediaAbstrak.Salah satu ciri partisipasi politik rakyat antara lain adanya input yang berbentuk aspirasi masyarakat yang secara teknis dapat dikatakan sebagai tuntutan dan dukungan dari masyarakat. Humas Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat melaksanakan Program Hearing Dialog memiliki strategi Humas  dengan tujuan mempermudah masyarakat Jawa Barat dalam menyampaikan aspirasi dan keluhan serta membina hubungan baik.Penelitian ini menggunakan penelitian kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Teori yang digunakan pada penelitian ini adalah teori Excellence. Pengumpulan data penelitian ini adalah wawancara, observasi, dokumentasi/arsip, internet dan studi pustaka.Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa strategi Humas Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat menciptakan dan membina hubungan dengan OPD sudah optimal, strategi komunikasi yang dijalankan Humas Sekretariat DPRD Provinsi secara efektif dan intensif  dengan menggunakan two way symmetric atau two way communication. Humas Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat dalam memfasilitasi aspirasi dan keluhan sudah maksimal dengan menggunakan tahap perencanaan dan taha manajemen.Kata kunci : Aspirasi, Hearing Dialog, Strategi Humas, Komunikasi, Media. 
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Universitas Islam Bandung
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/16924/pdf
dc.rights Copyright (c) 2019 Prosiding Ilmu Ekonomi
dc.source Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 5, No 2, Prosiding Ilmu Ekonomi (Agustus, 2019); 228-235
dc.source Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 5, No 2, Prosiding Ilmu Ekonomi (Agustus, 2019); 228-235
dc.source 2460-6553
dc.subject Akuntansi
dc.subject Aspirasi, Hearing Dialog, Strategi Humas, Komunikasi, Media.
dc.title Fungsi Strategi HUMAS dalam Program Hearing Dialog Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Advanced Search

Browse

My Account