dc.contributor |
Fakultas Ekonomi dan Bisnis |
|
dc.creator |
Rosdayani, Fridha Felisa |
|
dc.creator |
Yuningsih, Ani |
|
dc.date |
2019-08-07 |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/16924 |
|
dc.description |
Abstract.One characteristic of people's political participation includes the existence of inputs in the form of community aspirations which can be technically said to be demands and support from the community. Public Relations of the West Java DPRD Secretariat carry out the Dialogue Hearing Program having a PR strategy with the aim of facilitating the West Java community in expressing their aspirations and complaints and fostering good relations.This study uses qualitative research with a case study approach. The theory used in this study is the theory of Excellence. The data collection of this research are interviews, observation, documentation / archives, internet and literature studies.The results of this study indicate that the West Java DPRD Secretariat Public Relations strategy creates and fosters relationships with OPD has been optimal, the communication strategy carried out by the Provincial DPRD Secretariat Public Relations effectively and intensively using two way symmetric or two way communication. West Java DPRD Secretariat Public Relations in facilitating aspirations and complaints has been maximized by using the planning and management stages.Keywords: Aspiration, Dialogue Hearing, Public Relations Strategy, Communication, MediaAbstrak.Salah satu ciri partisipasi politik rakyat antara lain adanya input yang berbentuk aspirasi masyarakat yang secara teknis dapat dikatakan sebagai tuntutan dan dukungan dari masyarakat. Humas Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat melaksanakan Program Hearing Dialog memiliki strategi Humas dengan tujuan mempermudah masyarakat Jawa Barat dalam menyampaikan aspirasi dan keluhan serta membina hubungan baik.Penelitian ini menggunakan penelitian kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Teori yang digunakan pada penelitian ini adalah teori Excellence. Pengumpulan data penelitian ini adalah wawancara, observasi, dokumentasi/arsip, internet dan studi pustaka.Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa strategi Humas Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat menciptakan dan membina hubungan dengan OPD sudah optimal, strategi komunikasi yang dijalankan Humas Sekretariat DPRD Provinsi secara efektif dan intensif dengan menggunakan two way symmetric atau two way communication. Humas Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat dalam memfasilitasi aspirasi dan keluhan sudah maksimal dengan menggunakan tahap perencanaan dan taha manajemen.Kata kunci : Aspirasi, Hearing Dialog, Strategi Humas, Komunikasi, Media. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
eng |
|
dc.publisher |
Universitas Islam Bandung |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/ekonomi/article/view/16924/pdf |
|
dc.rights |
Copyright (c) 2019 Prosiding Ilmu Ekonomi |
|
dc.source |
Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 5, No 2, Prosiding Ilmu Ekonomi (Agustus, 2019); 228-235 |
|
dc.source |
Prosiding Ilmu Ekonomi; Vol 5, No 2, Prosiding Ilmu Ekonomi (Agustus, 2019); 228-235 |
|
dc.source |
2460-6553 |
|
dc.subject |
Akuntansi |
|
dc.subject |
Aspirasi, Hearing Dialog, Strategi Humas, Komunikasi, Media. |
|
dc.title |
Fungsi Strategi HUMAS dalam Program Hearing Dialog Sekretariat DPRD Provinsi Jawa Barat |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Kualitatif |
|