Universitas Islam Bandung Repository

Strategi Komunikasi Massa Lembaga Pers Mahasiswa

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ilmu Komunikasi
dc.creator Rosman, Ade
dc.creator Darmawan, Kiki Zakiah
dc.date 2021-01-22
dc.date.accessioned 2021-03-15T03:55:22Z
dc.date.available 2021-03-15T03:55:22Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/Jurnalistik/article/view/25659
dc.identifier 10.29313/.v7i1.25659
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/29238
dc.description Abstract. Journalism nowadays can be found everywhere, even in the campus environment. Students who are interested in the journalism can take part in the campus Student Activity Unit. Every institution must have a communication strategy that is implemented, as well as with press institutions. Student Newspaper that have a "market", interests, and idealism that are different from the press institutions in general must also have a communication strategy that is guaranteed when the process of producing a journalistic product, so that the message is conveyed to the public. Departing from these thoughts, this research aims to expose how the mass communication strategies implemented by the Suara Mahasiswa Unisba for the period 2019-2020. This research uses qualitative methods, namely Case Studies. Researchers will collect data from resource persons consisting of: General Leadership and Editor-in-Chief of the Pers Suara Mahasiswa (SM), several Unisba students as readers of SM products, as well as additional information from experts in the field of press. Keyword: Student Newspaper, Communication Strateg, Mass communication.Abstrak. Berbicara mengenai dunia jurnalistik kini penerapannya sudah dapat ditemui di manapun, salah satunya di lingkungan kampus. Mahasiswa yang tertarik menggeluti dunia jurnalistik dapat mengikuti Unit Kegiatan Mahasiswa (UKM) Pers kampus, yang saya rasa hampir ada di kampus manapun. Setiap institusi ataupun lembaga tentulah memiliki strategi komunikasi yang diterapkannya, begitu pun dengan lembaga pers. Lembaga pers kampus yang memiliki “pasar”, kepentingan, serta idealisme yang berbeda dengan institusi pers umumnya pun pasti memiliki strategi komunikasi yang diamininya ketika proses memproduksi sebuah produk jurnalistik, agar pesannya tersampaikan kepada khalayak. Berangkat dari pemikiran tersebut, penelitian ini bertujuan untuk membeberkan bagaimana strategi komunikasi massa yang diterapkan oleh Lembaga Pers Suara Mahasiswa Unisba periode 2019-2020, dengan menggunakan metode penelitian kualitatif yakni studi kasus. Peneliti akan mengumpulkan data dari narasumber yang terdiri dari: Pimpinan Umum dan Pemimpin Redaksi Pers Suara Mahasiswa (SM), beberapa orang Mahasiswa Unisba sebagai Pembaca produk SM, serta keterangan tambahan dari ahli dalam bidang pers.Kata Kunci: Pers Kampus, Strategi Komunikasi. Komunikasi Massa.
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Jurnalistik
dc.publisher Prosiding Jurnalistik
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/Jurnalistik/article/view/25659/pdf
dc.rights Copyright (c) 2021 Prosiding Jurnalistik
dc.source Prosiding Jurnalistik; Vol 7, No 1, Prosiding Jurnalistik (Februari, 2021); 77-80
dc.source Prosiding Jurnalistik; Vol 7, No 1, Prosiding Jurnalistik (Februari, 2021); 77-80
dc.source 2460-6529
dc.source 10.29313/.v7i1
dc.subject Jurnalistik
dc.subject Pers Kampus, Strategi Komunikasi, Komunikasi Massa.
dc.title Strategi Komunikasi Massa Lembaga Pers Mahasiswa
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Jurnalistik [280]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi konsentrasi Jurnalistik

Show simple item record

Search Unisba Repository


Advanced Search

Browse

My Account