Universitas Islam Bandung Repository

Hubungan Pesan Iklan dengan Minat Generasi Milenial

Show simple item record

dc.contributor Fakultas Ilmu Komunikasi
dc.creator Jamin, Ilham Awaluddin
dc.creator Listiani, Endri
dc.date 2021-01-22
dc.date.accessioned 2021-03-15T03:58:18Z
dc.date.available 2021-03-15T03:58:18Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/26099
dc.identifier 10.29313/.v7i1.26099
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/29314
dc.description Abstract. The banking industry has begun to look at the potential for the millennial generation to need Home Ownership Credit (KPR) products is quite high. One of the banks that offers KPR products for the millennial generation is Bank Mandiri. Advertising as a form of promotion by the company, ultimately seeks to increase consumer buying interest or even to make consumer decisions to buy products or services. The purpose of this study was to determine the effect of Bank Mandiri's Millennial KPR advertising messages on the interests of the millennial generation. The theory used is the stimulus-response theory. Stimulus Response theory assumes that verbal words (spoken-written), nonverbal cues, pictures, and certain actions will stimulate others to respond in a certain way. The method used in this research is a survey, this type of research includes correlational research. The sample in this study were 100 respondents. Data collection was carried out through questionnaires, interviews and observations. The data analysis technique used was the rank spearman. The results showed that there was a significant relationship between the content of advertising messages (X1) and the millennial generation's buying interest (Y); there is a significant relationship between advertising message structure (X2) and millennial generation buying interest (Y); there is a significant relationship between advertising message format (X3) and millennial generation buying interest (Y); there is a significant relationship between the source of advertising messages (X4) and millennial generation buying interest (Y); there is a significant relationship between advertising messages (X) and millennial generation buying interest (Y).Keywords: Advertising messages, Interests, Millennial Generation, Millennial KPRAbstrak. Industri perbankan mulai melirik bahwa potensi generasi milenial akan kebutuhan produk Kredit Pemilikan Rumah (KPR) cukup tinggi. Salah satu perbankan yang menawarkan produk KPR untuk generasi milenial adalah Bank Mandiri. Iklan sebagai bentuk promosi dari perusahaan, pada akhirnya berupaya untuk meningkatkan minat beli konsumen atau bahkan hingga pengambilan keputusan konsumen membeli produk atau jasa. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh pesan iklan KPR Milenial Bank Mandiri terhadap minat generasi milenial. Teori yang digunakan adalah teori stimulus-response. Dalam teori Stimulus Response mengasumsikan bahwa kata-kata verbal (lisan–tulisan), isyarat-isyarat nonverbal, gambar-gambar, dan tindakan-tindakan tertentu akan merangsang orang lain untuk memberikan respon dengan cara tertentu. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah survei, jenis penelitian ini termasuk penelitian korelasional. Sampel dalam penelitian ini adalah sebanyak 100 orang responden. Pengumpulan data dilakukan melalui angket, wawancara dan observasi. Teknik analisis data yang digunakan adalah rank spearman. Hasil penelitian menunjukan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara isi pesan iklan (X1) dengan minat membeli generasi milenial (Y); terdapat hubungan yang signifikan antara sruktur pesan iklan (X2) dengan minat membeli generasi milenial (Y); terdapat hubungan yang signifikan antara format pesan iklan (X3) dengan minat membeli generasi milenial (Y); terdapat hubungan yang signifikan antara sumber pesan iklan (X4) dengan minat membeli generasi milenial (Y); terdapat hubungan yang signifikan antara pesan iklan (X) dengan minat membeli generasi milenial (Y).Kata Kunci: Pesan Iklan, Minat, Generasi Milenial, KPR Milenial
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/26099/pdf
dc.rights Copyright (c) 2021 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 7, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2021); 176-179
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 7, No 1, Prosiding Manajemen Komunikasi (Februari, 2021); 176-179
dc.source 2460-6537
dc.source 10.29313/.v7i1
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Pesan iklan, Minat, Generasi milenial, KPR milenial
dc.title Hubungan Pesan Iklan dengan Minat Generasi Milenial
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kuantitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Advanced Search

Browse

My Account