Universitas Islam Bandung Repository

Sales Promotion Produk Fashion yang Dilakukan Local Cuteness dalam Media Instagram @Localcuteness

Show simple item record

dc.contributor Ilmu Komunikasi
dc.creator Novianti, Nira
dc.creator Ratnasari, Anne
dc.date 2020-08-21
dc.date.accessioned 2021-03-15T03:59:18Z
dc.date.available 2021-03-15T03:59:18Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/22734
dc.identifier 10.29313/.v6i2.22734
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/29405
dc.description Abstract. This research is a qualitative study entitled "Sales Promotion of Fashion Products in Local Cuteness, Case Study Regarding Sales Promotion Activities in Instagram @localcuteness Media". At present, Indonesia is experiencing developments in the creative industry. This affects the amount of interest of the people of Indonesia to create a domestic industry that is now often called a local brand. The focus of this research is to know the sales promotion of fashion products in Local Cuteness as a media product promotion on social media Instagram. This study aims to determine how sales promotion activities in Local Cuteness through social media Instagram @ localcuteness. Researchers in this study used several theories namely Marketing Communication Theory and Sales Promotion. Informants were taken by the Creative director, Content Director, and Founder. In this study, researchers used qualitative methods and a case study approach. Data collection is done by using in-depth interviews, literature studies and observations. Data analysis techniques used are data presentation, data reduction and verification. The results of this study that in marketing fashion products on Instagram @localcuteness through attractive offers, vouchers, sweepstakes, discounts and prizes. In making content @localcuteness instagram containing messages or information about the product must know the target market. Barriers to promotion on Instagram @localcuteness followers lack understanding of information about the products offered. Display messages or unique information tailored to the characteristics of Local Cuteness become a mainstay in marketing products that cause purchases.Keywords. Sales Promotion, Fashion Product, Local Cuteness, InstagramAbstrak. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif yang berjudul “Sales Promotion Produk Fashion di Local Cuteness, Studi Kasus Mengenai Aktivitas Sales Promotiondi Media Instagram @localcuteness”. Saat ini, Indonesia mengalami perkembangan dalam bidang industri kreatif. Hal ini berpengaruh terhadap banyaknya minat masyarakat Indonesia untuk membuat industri dalam negeri yang saat ini sering disebut merek (brand) lokal. Fokus penelitian ini adalah mengetahui sales promotion pada produk fashion di Local Cuteness sebagai media promosi produk dalam media sosial Instagram. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana aktivitas sales promotiondi Local Cuteness melalui media sosial Instagram @localcuteness. Peneliti dalam penelitian ini menggunakan beberapa teori yaitu Teori Komunikasi Pemasaran dan Sales Promotion. Informan yang diambil Creative director, Content Director, dan Founder.Pada penelitian ini peneliti menggunakan metode kualitatif dan dengan pendekatan studi kasus. Pengumpulan data yang dilakukan dengan menggunakan wawancara mendalam, studi kepustakaan dan observasi. Teknik analisa data yang digunakan adalah penyajian data, reduksi data dan verifikasi. Hasil dari penelitian ini bahwa dalam memasarkan produk fashion dalam instagram @localcuteness melalui penawaran yang menarik yaitu voucher, undian, discount dan hadiah. Dalam pembuatan konten instagram @localcuteness yang berisikan pesan atau informasi mengenai produk harus mengetahui target pasar yang dituju. Hambatan promosi dalam instagram @localcuteness para followers kurang memahami informasi mengenai produk yang diitawarkan. Tampilan pesan atau informasi yang unik disesuaikan dengan karakteristik Local Cuteness menjadi andalan dalam memasarkan produk yang menyebabkan terjadinya pembelian.Kata Kunci. Sales Promotion, Produk Fashion, Local Cuteness, Instagram.
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/22734/pdf
dc.rights Copyright (c) 2020 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 301-304
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 301-304
dc.source 2460-6537
dc.source 10.29313/.v6i2
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Sales Promotion, Produk Fashion, Local Cuteness, Instagram.
dc.title Sales Promotion Produk Fashion yang Dilakukan Local Cuteness dalam Media Instagram @Localcuteness
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Advanced Search

Browse

My Account