Universitas Islam Bandung Repository

Personal Branding Penyanyi Indie

Show simple item record

dc.contributor Ilmu Komunikasi
dc.creator Farhan, Aditya
dc.creator Listiani, Endri
dc.date 2020-08-07
dc.date.accessioned 2021-03-15T03:59:18Z
dc.date.available 2021-03-15T03:59:18Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/22285
dc.identifier 10.29313/.v6i2.22285
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/29413
dc.description Abstract: Basically everyone will do personal branding, both ordinary people and artists, like Dhira Bongs. Dhira Bongs is an indie singer who comes from the city of Bandung whose career age is still fairly young but has already established worldwide. This study aims to determine the beginning of the formation of Dhira Bongs personal branding in the indie music world, to find out why Dhira Bongs chose personal branding, to find out the steps of Dhira Bongs in achieving her personal branding, to find out how Dhira Bongs shows her existence in the world music. The method used in this research is a qualitative method with a case study approach. This study uses the theory of Personal Branding (Montoya) to help analysis. The results of this study can be seen that the personal branding formed by Dhira Bongs is a smart musician but still humble because, he was inspired by his idol Brian May and wanted to be a different figure from other female indie singers who tend to be more feminine. In addition, Dhira also wants to make his fans feel that Dhira is a friend to his fans. In forming his personal branding, Dhira took four steps, namely pre-research, application, second research, and evaluation. In addition, in increasing self-existence, Dhira utilized the media visit and Youtube as a promotional media.Keywords: Personal branding, Dhira Bongs, Artists, Indie SingersAbstrak: Pada dasarnya semua orang akan melakukan personal branding, baik orang biasa maupun artis, seperti Dhira Bongs. Dhira Bongs adalah penyanyi indie yang berasal dari kota Bandung yang usia karirnya masih terbilang muda tetapi preastasinya sudah mendunia. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui awal mula terbentuknya personal branding Dhira Bongs di dunia musik indie, untuk mengetahui alasan Dhira Bongs memilih personal branding tersebut, untuk mengetahui langkah-langkah Dhira Bongs dalam mencapai personal branding dirinya, untuk mengetahui cara Dhira Bongs menunjukkan eksistensi dirinya di dunia musik. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif dengan pendekatan studi kasus. Penelitian ini menggunakan teori Personal Branding (Montoya) untuk membantu analisis. Hasil penelitian ini dapat diketahui bahwa personal branding yang di bentuk oleh Dhira Bongs adalah musisi yang pintar tapi tetap humble karena, dirinya terinpirasi oleh idolanya yaitu Brian May serta ingin menjadi sosok yang berbeda dari sosok penyanyi indie wanita lain yang cenderung lebih feminim. Selain itu, Dhira juga ingin membuat para penggemarnya merasa bahwa Dhira adalah sosok teman bagi penggemarnya. Dalam membentuk personal branding-nya, Dhira melakukan empat langkah, yaitu pra-riset, pengaplikasian, riset kedua, dan evaluasi. Selain itu, dalam meningkatkan eksistensi diri, Dhira memanfaat media visit dan Youtube sebagai media promosi.  Kata kunci: Personal branding, Dhira Bongs, Artis, Penyanyi Indie
dc.format application/pdf
dc.language eng
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/22285/pdf
dc.rights Copyright (c) 2020 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 211-215
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 6, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2020); 211-215
dc.source 2460-6537
dc.source 10.29313/.v6i2
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Personal branding, Dhira Bongs, Artis, Penyanyi Indie
dc.title Personal Branding Penyanyi Indie
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Advanced Search

Browse

My Account