Description:
Abstract. Information is a set of data that has been processed and packaged into a form that has a function for its users. Information xwill be very useful if it is of the appropriate quality. If the company information received is of good quality, users will tend to show satisfaction with a positive attitude. This is a problem that is rife in companies. In this case, the information in question is management accounting information. This study aims to analyze the application of the quality of management accounting information and job satisfaction at the UNISBA Student Cooperative. As well as analyzing the quality of management accounting information in improving employee job satisfaction at the UNISBA Student Cooperative. The research method used is a case study with a qualitative approach. The results showed that the quality of management accounting information at the UNISBA Student Cooperative could increase job satisfaction. This can bex seen from the speed and accuracy of the information generated. The- UNISBA Student Cooperative has not been able to meet these criteria so it is not uncommon for information users tox feel annoyed.Keywords: Quality of Management Accounting Information and Job SatisfactionAbstrak. Informasi merupakan sekumpulan data yang telah xdiolah dan dikemas menjadi bentuk yang memiliki fungsi ba.gi penggunanya. Informasi akan sangat berguna jika memiliki kualitas yang sesuai. Jika informasi perusahaan yang diterima memiliki. Kualitas yang baik maka pengguna akan cenderung menun.jukkan kepuasan dengan sikap yang positif merupakan sebuah problematika yang marak terjadi di dalam perusahaan. Dalam hal ini, informasi yang dimaksud salah satunya informasi akuntansi manajemen. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis penerapan kualitas informasi akuntansi manajemen dan kepuasan kerja pa.da Koperasi Mahasiswa UNISBA. Serta menganalisis kualitas informasi akuntansi manajemen dalam meningkatkan kepuasan kerja karyawan pada Koperasi Mahasiswa UNISBA. Metode penelitian yang digunakan adalah studi kasus dengan pendekatan. kualitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kualitas informasi akuntansi manajemen pada Koperasi Mahasiswa UNISBA dapat meningkatkan kepuasan kerja. Hal ini terlihat salah satunya dari cepat dan tepatnya informasi yang dihasilkan. Koperasi Mahasiswa UNISBA belum dapat memenuhi kriteria tersebut sehingga tidak jarang membuat pengguna informasi merasa kesal.Kata kunci : Kualitas Informasi Akuntansi Manajemen dan Kepuasan Kerja