dc.contributor |
|
|
dc.contributor |
Prodi Pendidikan Agama Islam, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, Universitas Islam Bandung, Jl. Tamansari No 1 Bandung 40116 |
|
dc.creator |
Aghniya, Dinan |
|
dc.date |
2016-02-19 |
|
dc.identifier |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/pai/article/view/2694 |
|
dc.description |
The Holy Quran and the Hadith are the two sources of Islamic teachings, where everything about life and living has been arranged therein. In delivering the teaching, The Holy Quran uses a variety of methods. A method has a very important position to reach its purposes in the spread of Islam because the method is a one way teaching to explain the essence of Islam contained in the Holy Quran and the Hadith that can be understood by humans. One method used is the method of parable. One of the parables that God created is contained in Verses 24-25 of Surah Ibrahim and Verse 29 of Surah Al-Fath of the Holy Quran on the nature of the tree. This research attempts to reveal the parable of the nature of tree in the moral formation of believers, which corresponds to Verses 24-25 of Surah Ibrahim and Verse 29 of Surah Al-Fath. |
|
dc.description |
Al-qur’an dan Hadits merupakan dua sumber ajaran Islam, dimana segala sesuatu mengenai hidup dan kehidupan telah diatur didalamnya (Al-qur’an dan Hadits). Di dalam menyampaikan ajaran-Nya Al-qur’an menggunakan berbagai metode, Metode mempunyai kedudukan yang sangat penting untuk mencapai tujuan dalam proses penyebaran ajaran Islam, sebab metode menjadi salah satu cara untuk menjelaskan inti ajaran Islam yang terdapat dalam Al-qur’an dan Hadits, agar dapat dipahami oleh manusia. Salah satu metode yang digunakan adalah metode amtsal atau perumpamaan. Dari sekian perumpamaan yang Allah buat diantaranya terdapat pada QS. Ibrahim ayat 24-25 dan QS Al-Fath ayat 29 tentang perumpamaan sifat pohon. Penelitian ini mencoba mengungkapkan perumpamaan sifat pohon dalam pembentukan akhlak mukmin, yang sesuai dengan QS. Ibrahim ayat 24-25 dan QS Al-Fath ayat 29. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language |
ind |
|
dc.publisher |
Universitas islam Bandung |
|
dc.relation |
http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/pai/article/view/2694/pdf |
|
dc.source |
Prosiding Pendidikan Agama Islam; Vol 2, No 1, Pendidikan Agama Islam (Februari, 2016); 7-14 |
|
dc.source |
Prosiding Pendidikan Agama Islam; Vol 2, No 1, Pendidikan Agama Islam (Februari, 2016); 7-14 |
|
dc.source |
2460-6413 |
|
dc.subject |
Proceedings of Islamic Education |
|
dc.subject |
24-25 of Surah Ibrahim, Virtue Education |
|
dc.subject |
Pendidikan Agama Islam |
|
dc.subject |
Al-quran Q.S Ibrahim 24-25, Pendidikan, Akhlaq |
|
dc.title |
The Educational Values of Verses 24-25 of Surah Ibrahim and Verse 29 of Surah Al-Fath on the Parable of the Nature of Tree in the Virtue Formation Process |
|
dc.title |
Nilai-Nilai Pendidikan dari Qs. Ibrahim ayat 24-25 dan Qs. AL-Fath ayat 29 tentang Perumpamaan Sifat Pohon dalam Proses Pembentukan AKhlak |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
Peer-reviewed Article |
|
dc.type |
Qualitative |
|
dc.type |
kualitatif |
|