Universitas Islam Bandung Repository

The Educational Values of Verses 24-25 of Surah Ibrahim and Verse 29 of Surah Al-Fath on the Parable of the Nature of Tree in the Virtue Formation Process

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor Prodi Pendidikan Agama Islam, Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, Universitas Islam Bandung, Jl. Tamansari No 1 Bandung 40116
dc.creator Aghniya, Dinan
dc.date 2016-02-19
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/pai/article/view/2694
dc.description The Holy Quran and the Hadith are the two sources of Islamic teachings, where everything about life and living has been arranged therein. In delivering the teaching, The Holy Quran uses a variety of methods. A method has a very important position to reach its purposes in the spread of Islam because the method is a one way teaching to explain the essence of Islam contained in the Holy Quran and the Hadith that can be understood by humans. One method used is the method of parable. One of the parables that God created is contained in Verses 24-25 of Surah Ibrahim and Verse 29 of Surah Al-Fath of the Holy Quran on the nature of the tree. This research attempts to reveal the parable of the nature of tree in the moral formation of believers, which corresponds to Verses 24-25 of Surah Ibrahim and Verse 29 of Surah Al-Fath.
dc.description Al-qur’an dan Hadits merupakan dua sumber ajaran Islam, dimana segala sesuatu mengenai hidup dan kehidupan telah diatur didalamnya (Al-qur’an dan Hadits). Di dalam menyampaikan  ajaran-Nya Al-qur’an menggunakan berbagai metode, Metode mempunyai kedudukan yang sangat penting untuk mencapai tujuan dalam proses penyebaran ajaran Islam, sebab metode menjadi salah satu cara untuk menjelaskan inti ajaran Islam yang terdapat dalam Al-qur’an dan Hadits, agar dapat dipahami oleh manusia. Salah satu metode yang digunakan adalah metode amtsal atau perumpamaan. Dari sekian perumpamaan yang Allah buat diantaranya terdapat pada QS. Ibrahim ayat 24-25 dan QS Al-Fath ayat 29 tentang perumpamaan sifat pohon. Penelitian ini mencoba mengungkapkan perumpamaan sifat pohon dalam pembentukan akhlak mukmin, yang sesuai dengan QS. Ibrahim ayat 24-25 dan QS Al-Fath ayat 29. 
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Universitas islam Bandung
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/pai/article/view/2694/pdf
dc.source Prosiding Pendidikan Agama Islam; Vol 2, No 1, Pendidikan Agama Islam (Februari, 2016); 7-14
dc.source Prosiding Pendidikan Agama Islam; Vol 2, No 1, Pendidikan Agama Islam (Februari, 2016); 7-14
dc.source 2460-6413
dc.subject Proceedings of Islamic Education
dc.subject 24-25 of Surah Ibrahim, Virtue Education
dc.subject Pendidikan Agama Islam
dc.subject Al-quran Q.S Ibrahim 24-25, Pendidikan, Akhlaq
dc.title The Educational Values of Verses 24-25 of Surah Ibrahim and Verse 29 of Surah Al-Fath on the Parable of the Nature of Tree in the Virtue Formation Process
dc.title Nilai-Nilai Pendidikan dari Qs. Ibrahim ayat 24-25 dan Qs. AL-Fath ayat 29 tentang Perumpamaan Sifat Pohon dalam Proses Pembentukan AKhlak
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Qualitative
dc.type kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Unisba Repository


Advanced Search

Browse

My Account