According to the image experts have the sense that not much different, according to one of them and soemirat ardianto who explained that imagery is the main purpose, and also is the result achieved to the world for public relations or public relations manager. The purpose in this research is to find the perception of visitors on Kirana wedding organizer, visitors to know on Kirana wedding organizer cognition, visitors to know the motivation on Kirana wedding organizer, to understand the attitude of visitors on Kirana wedding organizer. The theory used in this research namely the theory of the formation of image from soemirat and ardianto that mentioned 4 imagery derivative formation consisting of perception, cognition, motivation, attitude. During the preparatory phase of perception Kirana wedding planner make booth that draws, employees who friendly, as well as brochures informative. During the preparatory phase of koginisi, a respondent gave consider that the Kirana wedding planner always very professional so as always marriage makes a show with high quality. On hold motivation, respondents feel sure so willing to recommend Kirana wedding planner to family and owned by a relative. In the last stage that is the attitude, respondents willing to make Kirana wedding planner as if wedding main organizer will hold the wedding party
Menurut para ahli citra memiliki arti yang tidak jauh berbeda, salah satunya menurut Ardianto dan Soemirat yang menjelaskan bahwa citra adalah tujuan utama, dan sekaligus merupakan hasil yang hendak dicapai bagi dunia Humas atau Public Relations. Tujuan dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui persepsi pengunjung terhadap Kirana Wedding Organizer, untuk mengetahui kognisi pengunjung terhadap Kirana Wedding Organizer, untuk mengetahui motivasi pengunjung terhadap Kirana Wedding Organizer, untuk mengetahui sikap pengunjung terhadap Kirana Wedding Organizer. Teori yang digunakan dalam penelitian ini yaitu teori pembentukan citra dari Soemirat dan Ardianto yang menyebutkan 4 turunan pembentukan citra yang terdiri dari persepsi, kognisi, motivasi, sikap. Pada tahap persepsi Kirana Wedding Planner membuat booth yang menarik, karyawan yang ramah, serta brosur yang informatif. Pada tahap koginisi, responden memberikan penilaian bahwa Kirana Wedding Planner selalu bersikap profesional sehingga selalu membuat acara pernikahan yang berkualitas. Pada tahan motivasi, responden merasa yakin sehingga bersedia merekomendasikan Kirana Wedding Planner kepada keluarga dan kerabatnya. Pada tahap terakhir yaitu sikap, responden bersedia menjadikan Kirana Wedding Planner sebagai Wedding Organizer andalan jika akan mengadakan pesta pernikahan.