Universitas Islam Bandung Repository

Persuasive Communication "SPG" Aidda Technique using the Offering to Prospective Buyers

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Hadyansah, Ady
dc.creator Karsa, Satya Indra
dc.date 2017-08-04
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:42:43Z
dc.date.available 2019-09-12T05:42:43Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/6424
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24048
dc.description Communication persuasion is a psychological activities in the course of resort to influence people in opinions, attitudes, and behavior. Purpose from every way to persuade is the same, which is to entice to be followed by people. In term of every person who is do persuade to persuadees. Promoting activities usually involve a skills of every person, just like activity of promotion with “Sales Promotion Girl” (SPG). In regards, SPG as intermediary of marketing in some product handphone Vivo, form benchmark of company to find out if they marketed their products that can be offered to either to consumers. This study aims to determine the attention, interest, desire, decision, and action is given prospective buyers to the products offered by SPG Vivo. The method used in this research is descriptive method.  The results of this study indicate persuasive communication performed by SPG Vivo which is good enough although not all respondents or prospective buyers took the decision to buy the products offered. However persuasive communication that has been done by the SPG has been able to attract the attention, interest and desire are pretty good from prospective buyers and decisions and actions as taken different differently.
dc.description Komunikasi persuasi adalah kegiatan psikologis dalam usaha mempengaruhi pendapat, sikap, dan tingkah laku seseorang atau orang banyak. Tujuan dari setiap cara mempersuasi itu sama yaitu untuk mengajak orang lain mengikuti apa yang menjadi keinginan persuader yaitu sebutan bagi orang yang melakukan tindakan persuasi kepada persuadees. Aktivitas promosi biasanya melibatkan keterampilan bagi tiap-tiap personalnya, seperti kegiatan promosi melalui sales promotion girl. Berkaitan dengan hal di atas, SPG sebagai perantara dalam sebuah pemasaran pada suatu produk handphone Vivo, Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perhatian (attention), minat (interest), hasrat (desire), keputusan (decision) dan tindakan (action) yang diberikan atau diambil calon pembeli terhadap produk yang ditawarkan SPG VIVO. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif. Hasil penelitian ini menunjukkan komunikasi persuasif yang dilakukan oleh SPG Vivo sudah cukup baik walaupun tidak semua responden ataupun calon membeli mengambil keputusan untuk membeli produk yang ditawarkan. Namun komunikasi persuasif yang dilakukan SPG sudah dapat menarik perhatian, minat dan hasrat yang cukup bagus dari calon pembeli dan keputusan serta tindakan yang diambil calon pembeli berbeda-beda.
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/6424/pdf
dc.rights Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 287-294
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 287-294
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Science Communication, Persuasive Communication, Mechanical AIDDA
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject Ilmu Komunikasi, Komunikasi Persuasif, Teknik AIDDA
dc.title Persuasive Communication "SPG" Aidda Technique using the Offering to Prospective Buyers
dc.title Komunikasi Persuasif “SPG” Menggunakan Teknik Aidda dalam Menawarkan Produk kepada Calon Pembeli
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type kualitatif
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account