The objective of this research is to identify the relationship between point of purchase wardah product with buying decision. Variable point of purchase in this research is design, colour and layout. This research applied quantitative approach. The sample of this research is 100 wardah product consumers in among UNISBA female students with probability sampling metode is using random sampling technique. This research using questionnaire as research instrument and analyzed with correlational test to identify the extent of variation on one factor related to other factor, while the independent variable (X) and dependent variable (Y) in this research is ordinal scale.Questionnaire results were then calculated using SPSS 23 by using Spearman rank correlation test. The result of this research is to find the relationship or test the hypothesis signification when each of the related variables is ordinal. Based on the calculation results obtained that there is a significant relationship point of purchase wardah product (X) with buying decision (Y) which indicate the sig value to 0.05 and the coefficient value to 0.575. Therefore the relationship is a strong enough relationship, where the level of increase point of purchase wardah products will be in line with the increase in purchasing decisions.
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara point of purchase produk wardah, dengan keputusan pembelian. Variabel point of purchase dari peneitian ini adalah desain, warna dan tata letak. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif. Sampel dalam penelitian ini adalah 100 konsumen produk wardah di kalangan mahasiswi unisba dengan metode probability sampling yaitu teknik random sampling. Instrument penelitian ini menggunakan kuesioner dan dianalisisi menggunakan uji korelasional untuk mengetahui sejauhmana variasi pada satu factor yang berkaitan dengan factor lainnya, sedangkan variabel bebas (X) dan variabel terikat (Y) pada penelitian ini adalah skala ordinal. Hasil kuesioner lalu dihitung menggunakan SPSS 23 dengan menggunakan uji korelasi rank spearman. Hasil penelitian tersebut digunakan untuk mencari hubungan atau menguji signifikasi hipotesis bila masing-masing variabel yang dihubungkan berbentuk ordinal. Berdasarkan hasil perhitungan diperoleh bahwa terdapat hubungan yang siginifikan point of purchase produk wardah (X) dengan keputusan pembelian(Y) yang menunjukan nilai sig sebesar 0,05 dan nilai koefisian 0,575. Maka dari itu hubungan yang terjadi merupakan hubungan yang cukup kuat, dimana tingkat peningkatan point of purchase produk wardah akan seiring dengan peningkatan keputusan pembelian.