Universitas Islam Bandung Repository

The Relationship Between Point of Purchase Wardah Product with Buying Decision

Show simple item record

dc.contributor
dc.contributor
dc.creator Sofyan, Suci Ramdhini
dc.creator Sofyan, Aning
dc.date 2017-08-10
dc.date.accessioned 2019-09-12T05:43:07Z
dc.date.available 2019-09-12T05:43:07Z
dc.identifier http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7070
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/24301
dc.description The objective of this research is to identify the relationship between point of purchase wardah product with buying decision. Variable point of purchase in this research is design, colour and layout. This research applied quantitative approach. The sample of this research is 100 wardah product consumers in among UNISBA female students with probability sampling metode is using random sampling technique. This research using questionnaire as research instrument and analyzed with correlational test to identify the extent of variation on one factor related to other factor, while the independent variable (X) and dependent variable (Y) in this research is ordinal scale.Questionnaire results were then calculated using SPSS 23 by using Spearman rank correlation test. The result of this research is to find the relationship or test the hypothesis signification when each of the related variables is ordinal. Based on the calculation results obtained that there is a significant relationship point of purchase wardah product (X) with buying decision (Y) which indicate the sig value to 0.05 and the coefficient value to 0.575. Therefore the relationship is a strong enough relationship, where the level of increase point of purchase wardah products will be in line with the increase in purchasing decisions.
dc.description Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan antara point of purchase produk wardah, dengan keputusan pembelian. Variabel point of purchase dari peneitian ini adalah desain, warna dan tata letak. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif. Sampel dalam penelitian ini adalah 100 konsumen produk wardah di kalangan mahasiswi unisba dengan metode probability sampling yaitu teknik random sampling. Instrument penelitian ini menggunakan kuesioner dan dianalisisi menggunakan uji korelasional untuk mengetahui sejauhmana variasi pada satu factor yang berkaitan dengan factor lainnya, sedangkan variabel bebas (X) dan variabel terikat (Y) pada penelitian ini adalah skala ordinal. Hasil kuesioner lalu dihitung menggunakan SPSS 23 dengan menggunakan uji korelasi rank spearman. Hasil penelitian tersebut digunakan untuk mencari hubungan atau menguji signifikasi hipotesis bila masing-masing variabel yang dihubungkan berbentuk ordinal. Berdasarkan hasil perhitungan diperoleh bahwa terdapat hubungan yang siginifikan point of purchase produk wardah (X) dengan keputusan pembelian(Y) yang menunjukan nilai sig sebesar 0,05 dan nilai koefisian 0,575. Maka dari itu hubungan yang terjadi merupakan hubungan yang cukup kuat, dimana tingkat peningkatan point of purchase produk wardah akan seiring dengan peningkatan keputusan pembelian. 
dc.format application/pdf
dc.language ind
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.publisher Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.relation http://karyailmiah.unisba.ac.id/index.php/mankom/article/view/7070/pdf
dc.rights Copyright (c) 2017 Prosiding Manajemen Komunikasi
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 415-419
dc.source Prosiding Manajemen Komunikasi; Vol 3, No 2, Prosiding Manajemen Komunikasi (Agustus, 2017); 415-419
dc.source 2460-6537
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject point of purchase, buying decision, design, colour and layout
dc.subject Manajemen Komunikasi
dc.subject point of purchase, keputusan pembelian, desain, warna dan tata letak
dc.title The Relationship Between Point of Purchase Wardah Product with Buying Decision
dc.title Hubungan Point of Purchase Produk Wardah dengan Keputusan Pembelian
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Peer-reviewed Article
dc.type Kualitatif
dc.type Kualitatif


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Sp - Manajemen Komunikasi [680]
    Koleksi skripsi ringkas dalam format artikel Fakultas Komunikasi Konsentrasi Manajemen Komunikasi

Show simple item record

Search Unisba Repository


Browse

My Account