The background of this problem is that since the domino's pizza company Indonesia initially used the Web as a marketing communications, but its performance in 2015 to 2016 decreased, then in the period of november 2016, domino's used the official line account as one of its marketing communications, and within the period 2016 to May 2017, domino's sales become stable. The purpose of this study is the researcher wanted to know how much relationship of official line domino's pizza indonesia with buy consumer interest. Methods In this study, the authors use quantitative research by using survey methods. Then researchers use a type of correlational research to find relationships between variables with data collection techniques using simple random sampling. The population of this study were followers who were active in liking and commenting on the timeline of the Domino's pizza ID official Line account. Of the population of 400 respondents in the sample set to 85 respondents.The results of this study are 1) There is a relationship between the use of the Domino's Indonesia official line as a medium of advertising with consumer buying interest, 2) There is a relationship between the use of Domino's Indonesia official LINE account as a sales promotion with consumer buying interest. 3) There is a relationship between the use of Domino's Indonesia official LINE account as direct marketing with consumer buying interest. 4) There is a relationship between the use of Domino's Indonesia official LINE account as Word of mouth with consumer buying interest.
Adapun yang menjadi latar belakang masalah penulisan peneltian ini yaitu di karena pada awalnya perusahaan domino’s pizza Indonesia menggunakan Web sebagai komunikasi pemasaran, namun performa pada tahun 2015 hingga 2016 menurun, lalu pada periode november 2016, domino’s menggunakan akun official line sebagai salah satu komunikasi pemasarannya, dan pada periode 2016 hingga mei 2017, penjualan domino’s menjadi stabil. Tujuan penelitian ini adalah peneliti ingin mengetahui seberapa besar hubungan akun official line sebagai komunikasi pemasaran domino’s pizza Indonesia dengan minat beli konsumen. Metode Pada penelitian ini, penulis menggunakan metode penelitian kuantitatif dengan cara survei Lalu peneliti menggunakan jenis penelitian korelasional untuk mencari hubungan antar variabel dengan teknik pengumpulan data menggunakan simple random sampling. Populasi dari penelitian ini adalah pengikut yang aktif dalam menyukai dan berkomentar pada timeline akun official Line domino’s pizza ID. Dari populasi 400 responden di tentukan sample menjadi 85 responden. Hasil dari penelitian ini adalah 1)Terdapat Hubungan antara penggunaan akun official line Domino’s Indonesia sebagai media periklanan dengan minat beli konsumen, 2)Terdapat hubungan antara penggunaan akun official LINE Domino’s Indonesia sebagai promosi penjualan dengan minat beli Konsumen. 3)Terdapat hubungan antara penggunaan akun official LINE Domino’s Indonesia sebagai pemasaran langsung dengan minat beli Konsumen. 4)Terdapat hubungan antara penggunaan akun official LINE Domino’s Indonesia sebagai Word of mouth dengan minat beli Konsumen.